Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rudy Soetewey: Getuigen

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51395 door marjo
Rudy Soetewey: Getuigen werd gestart door marjo
Laat ik voorop stellen: voor mij kan een boek dat opent met een citaat van Salvatore Adamo niet stuk..

j’ avais oublié que les roses sont roses

j’ avais oublié que les bleuets sont bleus

j’ avais oublié tant de belles choses

Lekkere thriller over een man die getuige is van zinloos geweld.

Lees meer: www.leestafel.info/rudy-soetewey

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51409 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen

Marjo schreef : Je zou immers zelf ook zo makkelijk in zo’n situatie terecht kunnen komen. Al zou je het dan wel heel anders aanpakken natuurlijk.

Ik neem aan dat de laatste zin een beetje cynisch is?

Want inderdaad kun je zelf makkelijk in zo'n situatie terecht komen en wat doe je dan?

Viert angst hoogtij of je rechtsgevoel? Je hóópt altijd dat je dapper en vastberaden het onrecht bestrijdt,

maar wat doe je écht in zo'n situatie.

Wel een mooi gegeven om een verhaal omheen te schijven.

Inderdaad... horen, zien en zwijgen op de cover is raak getroffen.

Dettie

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51411 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
Je hebt hem door. Ik denk dat iedereen hard roept dat hij het 'juiste' zal doen, wat het ook is. Maar als het je echt overkomt??

Lees meer
13 jaren 3 maanden geleden #51423 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
Mooi onderwerp. Helaas heel actueel. Ik hoop dat ik in zal grijpen als ik ooit getuige van zoiets word. Tot nu toe heb ik het in soortgelijke situaties wel gedaan maar de menselijke geest kan soms verrassen natuurlijk. Angst kan een mens rare of onverwachte dingen laten doen.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64770 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
Ik heb genoten van dit boek! Het verhaal stelt je als lezer voor de nodige dilemma's. Want natuurlijk zou je zelf moord en brand schreeuwen als er iemand voor jouw ogen geslagen en getrapt wordt. Toch? Of slaat de angst dan toe? Want wat als de agressievelingen zich dan op jou storten? En wat doe je als je eigenlijk zou moeten getuigen maar je dan vast en zeker ontslagen zult worden? Omdat je helemaal niet in die trein hoorde te zitten. Wat als je zonder baan flinke geldproblemen zou krijgen? "Wat als" is een vraag die veel in het boek naar voren komt. En dan begint het allemaal met een leugen en om die ene leugen in te dekken moet er opnieuw gelogen worden en nog eens en nog een keer. De leugen wordt opgevolgd door roddels die tot aannames leiden.

De hoofdpersoon is een beetje een sukkelig type maar alle ellende die hij op zijn dak krijgt wekt de nodige sympathie voor hem op.

Een heel sterk geschreven boek. Ik vind het meer dan terecht dat het in de prijzen is gevallen.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64779 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
En ik weet meteen weer waar het boek over ging. Dus is het een 'sterk' verhaal.

Tijd voor maken pagina: 0.429 seconden