Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rudy Soetewey: Getuigen

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65694 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
Haha! Oei, jij bent scherp hoor Inge. Ik bedoel natuurlijk: het werk waar ze door de treinmaatschappij voor betaald wordt.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65695 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
Scherp???:D nee hoor. Ik heb er een hele tijd zitten over denken... oke, mijn bedenkingen. Eigenlijk had zij aan het voorval zelf ook niets kunnen doen. Volgens mij kon ze niets uitvoeren tegen die jonge gasten. Alleen... had ze wel haar werk gedaan en langs de wagons geweest om ticketten te valideren dan was hij misschien vroeger gevonden geweest... Maar dat kun je ook zeggen van Martin. Had hij niet weggevlucht, had hij gecontroleerd hoe de andere man er aan toe was,....

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65696 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
Klinkt als een interessant boek.

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65698 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
Vooral interessant omdat je voor een deel met jezelf geconfronteerd wordt. Wat zou jij in die situatie doen? Hoe zou jij reageren? Niet alleen als getuige van het voorval maar ook als buur, collega,....

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65700 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
Ja, inderdaad: het boek zet je aan het denken. Martin is zeker medeverantwoordelijk. Volgens mij ben je zelfs bij de wet verplicht om hulp in te roepen als dat nodig is. Je mag een gewond iemand nooit zomaar achterlaten. De daders zijn hoofdverantwoordelijk, daarna Martin en daarna de kaartjescontroleur. Maar wat zouden we zelf doen? Zouden we het tegen drie agressieve jongeren op durven nemen? Zouden we controleren of de man die aangevallen werd wel in orde is of zouden we onszelf wijs maken dat het allemaal wel goed komt en snel naar huis gaan. Natuurlijk roepen we allemaal om het hardst dat we zouden helpen maar doen we dat ook echt in zo'n situatie? Ik hoop het maar...

<t></t>

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65701 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Rudy Soetewey: Getuigen
Het gaat misschien minder om het opnemen tegen de jongens, maar meer om het waarschuwen van politie en dergelijke. En tja, Martin moet in feite de consequenties van z'n leugens dragen.

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden