- Ontvangen bedankjes 0
Marjo schreef : Er was eens een tijd dat ik nog voor de tv zat..en toen kwam er een tijd dat ik nog wel interesse had, maar geen tijd, of een ander was me voor, en ik nam ze dus op. En daarna is mijn interesse zozeer afgenomen dat die banden nu allemaal stof staan te happen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Inge schreef : Het is een 4-delige serie van de BBC van 2006.
Nou, net als zo dikwijls mis ik grote stukken die in het boek wel voorkomen. Zoals.... In het boek woont Jane een tijdje bij haar tante waar ze veel gepest wordt en doordat ze aan de dokter vertelt dat ze naar school wilt komt ze in een school voor meisjes.
In het eerste deel van die serie, wordt ze inderdaad gepest maar gaat ze naar het "weeshuis" omdat ze een "slecht" meisje is dat bezeten is door de duivel (volgens haar tante dan).
Dit deel sloot af met de brand in de kamer van Mr Rochester..... maar tot nu toe komt het er nog niet goed uit dat er "iemand" in de toren woont. Ze ziet een paar keer een rode sjaal aan het raam van de toren, ziet een personeelslid zo nu en dan die richting uitgaan, hoort zo nu en dan iets aan haar deur (de eerste keer stond de hond van Rochester aan de deur, de tweede keer is direct met de brand in de kamer van Rochester).....
Ik zit me al heel de tijd af te vragen..... was het niet zo dat het meisje aan wie Jane les gaf niet meer sprak na de dood van haar moeder?????
En.... in de serie heeft hij uitleg over "zijn" dochter.... Ze zou het kind zijn van een française waar hij een relatie mee gehad had en die het kind in de steek zou gelaten hebben. Hij zou haar dan geadopteerd hebben.....
Ik herinner me niet dat er in het boek daar zo naar gewezen werd.... Ik dacht dat er gewoon aangenomen werd dat de moeder overleden was.
Inge
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen