Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Colson Whitehead - De ondergrondse spoorweg

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91065 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Colson Whitehead - De ondergrondse spoorweg
We weten toch wel hoe hard het leven voor die slaven was? Wat dat aangaat waren er geen verrassingen, ik moet heel hard nadenken of er iets in het boek stond wat ik nog niet wist. Misschien het verschil tussen de staten, hoe anders die omgingen met zwarten, al of niet slaaf. Dat ook vrije zwarten gewoon opgepakt werden en dan weer verkocht. Maar dat wist ik eigenlijk ook wel.

Whitehead windt er gene doekjes om, hij vertelt het recht voor zijn raap. Dan kun je niet om de erge dingen heen. En zoals Berdine al zegt: soms zijn de verhalen gruwelijk. Als je daar niet overheen kan lezen, hm, dan is het misschien niets voor jou.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91069 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Colson Whitehead - De ondergrondse spoorweg
Ik kan het altijd dichtslaan en weer terugsturen. :D

Maar dat is niet de bedoeling natuurlijk. Maar ik wil het toch wel proberen.

Er is trouwens net ene nieuw boek van Whitehead uit De jongens van Nickel

www.atlascontact.nl/auteur/colson-whiteh....nl&utm_medium=email

Dettie

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91077 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Colson Whitehead - De ondergrondse spoorweg
Als het je teveel wordt Dettie, dan heb je het al gelezen en is het te laat. Ik heb een paar scènes nog precies in mijn geheugen.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91078 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Colson Whitehead - De ondergrondse spoorweg
Ik begrijp hieruit dat je het écht niets voor mij vindt. Dus in feite toch een stomp in je maag krijgen zoals Ria meldt in de recensie.

Dettie

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91084 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Colson Whitehead - De ondergrondse spoorweg
Ik vind een stomp in je maag overdreven. Ook jij weet wat er allemaal gebeurd is toen. Het is alleen als je het zo leest (of nog erger: ziet) dan is dat op zijn zachtst gezegd niet prettig. Het is vreselijk wat mensen elkaar aan kunnen doen.

Noord-Zuid gezien toentertijd? Dat is hetzelfde verhaal min of meer, maar zonder het ergste.

Maar zeg het maar, ik kan het zo opsturen en terug hoeft het ook niet.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91086 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Colson Whitehead - De ondergrondse spoorweg
Ja dat denk ik wel Dettie. Een heleboel beschrijft hij tamelijk globaal, maar sommige dingen dus heel specifiek. Ik ben van mening dat die stomp klopt, ook al weet je het wel.

Tijd voor maken pagina: 0.373 seconden