Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Colson Whitehead - De ondergrondse spoorweg

6 jaren 11 maanden geleden #91057 door
Misschien omdat we het een en ander te veel met een hedendaagse bril bekijken? Het tonen van emoties was vroeger vaak veel minder gebruikelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91058 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Colson Whitehead - De ondergrondse spoorweg
Nu heb ik altijd het idee gehad - misschien fout? - dat de zwarte mens juist emotioneler is.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91059 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Colson Whitehead - De ondergrondse spoorweg
Ondertussen word ik wel nieuwsgierig naar het boek. Er is al zoveel over gezegd. Ria vindt het prachtig, Marjo en Berdine vinden het wel aardig maar te afstandelijk of eigenlijk naar het eind toe genoeg... Dat maakt nieuwsgierig.

Dettie

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91060 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Colson Whitehead - De ondergrondse spoorweg
Opsturen?

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91061 door dettie

Marjo schreef : Nu heb ik altijd het idee gehad - misschien fout? - dat de zwarte mens juist emotioneler is.

Het is maar net waar je bent opgegroeid en wat de gebruiken zijn denk ik, het zal weinig met huidskleur te maken hebben.

Misschien laten ze hun emoties meer zien omdat het 'mag', omdat men gewend is dat het gewoon kan. Europeanen kunnen heel kil/koel overkomen vooral Britten, ingehouden bedroefd zijn, maar ook ingehouden vrolijk zijn, het lijkt wel not done om emotie te tonen.

Het lijkt ook wel of al die witte en stille tochten nodig zijn om veel meer emoties kwijt te kunnen dan de rouw om de persoon/personen waarvoor de tocht wordt gehouden. Want in Europa mag je je haast niet uiten. In warmere landen buiten Europa vaak wel.

Dettie

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91062 door dettie
Denk je dat het wat voor mij is Marjo? omdat Berdine zo pertinent meldde dat het niets voor mij was.

Het lijkt me wel een mooi verhaal. Ria schrijft dat ze er een stomp van in haar maag kreeg. Maar bij jou merk ik dat niet zo en bij berdine ook niet.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.448 seconden