Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Stefan Brijs: De engelenmaker Samenleesboek

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8599 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik ben benieuwd Bernadet, wat je ervan vindt.
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 4 weken geleden #8723 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Bekroonde roman De Engelenmaker wordt verfilmd

De roman De Engelenmaker van schrijver Stefan Brijs wordt verfilmd. Dat heeft uitgeverij Atlas donderdag 15 juni gemeld. Het boek wordt verfilmd door regisseur Rudi van den Bossche. De Vlaamse filmer was onder meer verantwoordelijk voor de Suske & Wiske-film De Duistere Diamant.

De roman vertelt over dokter Victor Hoppe, die na twintig jaar terugkeert naar zijn geboorteplaats. De dorpelingen reageren argwanend op zijn komst, zeker als blijkt dat hij drie kinderen heeft die ernstig ziek zijn. Langzaam maar zeker groeit de geruchtenstroom en wordt de dokter gedwongen een drastisch besluit te nemen.

De Engelenmaker is onlangs bekroond met de Gouden Uil Prijs van de Lezer en bereikte de shortlist voor de Libris Literatuurprijs. De rechten van het boek zijn inmiddels verkocht aan de vermaarde Amerikaanse uitgeverij Penguin. Ook is De Engelenmaker al verschenen in Engeland, Duitsland, Griekenland en Italie.

De filmrechten zijn gekocht door de Belgische maatschappij Prime Time, die eerder de met een Oscar bekroonde Nederlandse film Antonia co-produceerde. De opnames zijn volgend jaar.

(Bron: ANP 16-6-2006)
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 4 weken geleden #8724 door Inge
Dat bericht stond ook in het nieuwsblad vandaag. Bij deze is het bericht dus geverifeerd :lol:

Het is wel nogal vlug na het verschijnen van het boek hé.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
20 jaren 4 weken geleden #8725 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Kassa!!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 3 weken geleden #8772 door Inge
IK HEB HET BOEK EINDELIJK!!!!!!! Ben gisteren in de bib geweest. Vond het vreemd dat het boek niet meer gereserveerd stond in de catalogus via internet. Ik dacht ik ga het toch nog maar eens vragen..... En het was binnen. Nou, bijna :) Een bibliotheekbediende had het meegedaan naar huis om te lezen en het lag nog in de werkruimte. Ze is het voor mij gaan halen.

Ik zou maar 1 of maximum 2 boeken meebrengen :shock: Wat heb ik mee????? De gravin van Parma (ja, het staat nu juist in de catalogus en in de bib), de engelenmaker en drie trieste tijgers. Nu vlug fantoompijn uitlezen en dan eerst en vooral Brijs lezen. De Rottersclub en de gravin van Parma zullen moeten wachten net als de kleine prinses.

Groetjes Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
20 jaren 3 weken geleden #8773 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Leuk Inge!

Ik ben benieuwd wat je er van vind.

Groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Tijd voor maken pagina: 0.437 seconden