Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Stefan Brijs: De engelenmaker Samenleesboek

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8447 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Vind je dat wel leuk, Marjo, een boek zo snel al weer voor de tweede keer lezen? Ik heb het een tijdje geleden gelezen en vond het een heel goed boek. Maar een tweede keer... over een paar jaar misschien. Je hebt vast gelijk, dat er andere dingen gaan opvallen en dat je het anders gaat zien, maar misschien vind je het straks niet meer zo'n goed boek?!
Laatst bewerkt doorberdine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8452 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, Berdine. Ik merk in ieder geval dat het minder spannend is, omdat ik het allemaal nog goed weet.

Maar ik vroeg me nu af (de eerste keer niet) of het feit dat de kinderjuf wel mag vertellen over Jezus en niet over God meer betekenis heeft dan ik dacht. De arts zegt met nadruk dat God Jezus verraden heeft. Ik weet dat dat verderop nog terugkomt, maar komt het erop neer dat hij zichzelf nu ook als een soort schepper ziet? Hij zal het wel eens even beter doen dan God en zijn "schepping"niet verraden?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8459 door berdine
Daar heb je een punt, Marjo. Gaandeweg begreep ik wel dat hij het beter wou doen dan God. God verpersoonlijkt immers het "kwaad". (Hij haalt me daar een paar mooie passages aan uit de bijbel!) Jezus is "goed".

Toch is hij bezig als God. O je, moet ik het ook maar snel nog eens lezen.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8480 door marjo
En daarnaast is er ook de vergelijking met zijn eigen vader. God de vader naast zijn eigen vader.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8482 door berdine
Zijn eigen vader vertegenwoordigde ook het kwaad, als ik me goed herinner.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8483 door marjo
In zijn ogen wel. Voor de lezer was het een man die best wel wilde, maar niet in staat was om van zijn zoon te houden. Niet in staat om van zijn vrouw te houden ook. Hij vond zichzelf slachtoffer van zijn vader..en zo blijf je bezig. Natuurlijk kan je daar niet alles op schuiven, maar ja die rode haren, die hazelip, dat heeft wel invloed.

Tijd voor maken pagina: 0.476 seconden