Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Fredrik Backman - Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69192 door Annemarie
Fijn dat je zo geniet Renate. Je komt er vanzelf achter hoe het nu zit!

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

10 jaren 10 maanden geleden #69194 door
Het is een mooi boek en ik heb het gevoel dat oma ook iets met de eigenaren van de flat te maken heeft.

Britt-Marie en Kent vind ik een vrij naar stel. Eerst dacht ik dat ze een jaar of 30 waren, maar dat blijkt dus niet zo te zijn en Britt-Marie heeft toch een aardige rol in het leven van de moeder van Elza gespeeld, al gedraagt ze zich nu op z'n zachtst gezegd nogal irritant naar de moeder van Elza.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69195 door Annemarie
Haha, je zit duidelijk al helemaal in het verhaal! De typetjes zijn heel pakkend.

<t></t>

10 jaren 10 maanden geleden #69210 door
Het is weer een prachtig boek. Langzaam vallen allerlei stukjes op hun plaats. Ondanks de verschillen zie ik ook wel wat overeenkomsten met 'Een man die Ove heet'. Beide boeken gaan over een bijzondere gemeenschap en de dood van iemand die voor een lid van de gemeenschap heel belangrijk is.

Is de Britt-Marie uit het nieuwe boek van Frederik Backman dezelfde Britt-Marie als die uit 'Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het haar spijt'?

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69211 door Annemarie
Ja, er zitten overeenkomsten in. De boodschap van de boeken is min of meer dat niemand alleen zou moeten zijn. Dat we elkaar moeten helpen, ook al zijn we heel verschillend. Juist uit de verschillen kan iets heel moois ontstaan.

Ik kijk echt uit naar zijn volgende boek. Ik weet niet of het om dezelfde Britt-Marie gaat maar hopelijk kom ik daar gauw genoeg achter.

<t></t>

10 jaren 10 maanden geleden #69218 door
En ik heb het boek uit. Het was weer heerlijk en jammer dat het uit is. Een boek waar ik in zou willen leven.

Tijd voor maken pagina: 0.472 seconden