Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Bertram Koeleman - De huisvriend (samenl.bk april/mei 2014)

Lees meer
12 jaren 1 maand geleden #59455 door Willeke
Nee, sommige zaken blijven bewust onopgelost vermoed ik. Zodat wij, de lezers, er lekker over kunnen peinzen.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59600 door Inge
Ik heb jullie reacties gelezen en merk dat ik niet alleen met veel vragen bleef zitten.

Ik vond het eerder een vreemd verhaal en snapte eigenlijk op geen enkel moment waarom Jonas die huisvriend vermoorde... Het leek me een te grove oplossing van een "klein" probleem. (zoiets als op een mug schieten met een kanon)

Ik vroeg me ook af of de zoon van de huisvriend een vermoeden had... hij bleef toch maar vragen stellen...

Wat dat meisje betreft zag ik er maar 1 nut in en dat was om te tonen hoe "verlegen" Jonas wel was.

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59601 door Willeke
Dat is wel een mooie omschrijving ... met een kanon schieten op een mug.

Zó groot heb ik het niet ervaren, maar ik zat inderdaad ook wel met het gevoel dat het een iets te grote daad was voor alleen maar een ontdekking van iemand die graag geïsoleerd wilde leven.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59604 door marjo
Nou, te groot..het is wel definitief en dat wilden ze. Iedere kans op uitlekken vermijden. Dan is dit de enige oplossing.

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59615 door Willeke
Maar waarom? Zo erg is het toch niet als mensen weten dat je bestaat, daar moet toch meer achter gezeten hebben dan mensenschuwheid. In dat geval leef je gewoon als een kluizenaar, dit was echt geheim houden en daar zelfs voor moorden.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59616 door Inge
Maar Benjamin wilde het toch zo niet? Ja hij wilde dat de huisvriend "verdween". Ik interpreteerde dat als niet meer komen en een andere in zijn plaats. Ik denk dat het vooral Jonas was die de boel overdreef. Daarom ook dat hij Benjamin verdoofde en in de kelder legde?

Tijd voor maken pagina: 0.451 seconden