Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Naomi Rebekka Boekwijt: Pels (debuut)

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62042 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Naomi Rebekka Boekwijt: Pels (debuut)
Precies, Librije: plezier in lezen, daar gaat het om.

Zoals voor de komende Kinderboekenweek geldt: lezen is een feest!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62177 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Naomi Rebekka Boekwijt: Pels (debuut)

librije schreef : Het leukst vind ik toch nog de leesexemparen die ik krijg op aanvraag omdat daar nog helemaal niets over

bekend is.

Ik sprak laatst iemand en die vond dat juist eng. Ze zei wat doe je dan als jij in jouw recensie schrijft dat je het een slecht

boek vond en iedereen prijst het de hemel in, ga je dan niet vreselijk op je bek?

Nou ik doe dus niets want positieve recensies veranderen mijn mening over het boek niet. Ik ben dan wel benieuwd en vind

het ook interessant wat anderen er dan zo goed aan vinden.

Dat 'wat anderen erover zeggen' hield diegene tegen om recensies te schrijven, ze wilde dan eerst weten of het aansloeg of

niet. Ik denk dan dat het ook maar beter is dat ze geen recensies schrijft want dan praat je na in plaats van een eigen mening

te hebben.

Dettie

11 jaren 9 maanden geleden #62182 door

Dettie schreef : Het leukst vind ik toch nog de leesexemparen die ik krijg op aanvraag omdat daar nog helemaal niets over

bekend is.

Ik sprak laatst iemand en die vond dat juist eng. Ze zei wat doe je dan als jij in jouw recensie schrijft dat je het een slecht

boek vond en iedereen prijst het de hemel in, ga je dan niet vreselijk op je bek?

Nou ik doe dus niets want positieve recensies veranderen mijn mening over het boek niet. Ik ben dan wel benieuwd en vind

Dat 'wat anderen erover zeggen' hield diegene tegen om recensies te schrijven, ze wilde dan eerst weten of het aansloeg of

niet. Ik denk dan dat het ook maar beter is dat ze geen recensies schrijft want dan praat je na in plaats van een eigen mening

te hebben.

Dettie
Een bespreking moet toch uiteindelijk altijd een eigen mening zijn?

Vroeger schreef ik regelmatig CD-besprekingen. Nu was dat gemakkelijker, omdat er over het algemeen geen andere besprekingen waren. Ik heb het overigens wel een keer maakt dat de redacteur besloot om iets uit een bespreking die een andere medewerker op z'n website had staan, aan mijn bespreking toe te voegen, iets dat die medewerker mij min of meer verweet.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62183 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Naomi Rebekka Boekwijt: Pels (debuut)

Dettie schreef : Het leukst vind ik toch nog de leesexemparen die ik krijg op aanvraag omdat daar nog helemaal niets over

bekend is.

te hebben.

Dettie

Als ik een boek heb ontvangen om te recenseren dan lees ik juist bewust geen andere recensies over het boek. Dat doe ik pas nadat ik mijn recensie geplaatst heb. Ik wil niet beïnvloed worden door de mening van een ander tijdens het beoordelen van een boek. Mijn recensies geven puur en alleen mijn mening over een boek weer. Soms blijk ik het met anderen eens te zijn, andere keren niet. Smaken en meningen verschillen nu eenmaal.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62185 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Naomi Rebekka Boekwijt: Pels (debuut)

Annemarie schreef :
Als ik een boek heb ontvangen om te recenseren dan lees ik juist bewust geen andere recensies over het boek. Dat doe ik pas nadat ik mijn recensie geplaatst heb. Ik wil niet beïnvloed worden door de mening van een ander tijdens het beoordelen van een boek. Mijn recensies geven puur en alleen mijn mening over een boek weer. Soms blijk ik het met anderen eens te zijn, andere keren niet. Smaken en meningen verschillen nu eenmaal.

Ik kijk ook nooit van tevoren. Ik plaats eerst mijn recensie en dan ga ik lezen wat anderen van het boek vonden.

Soms val ik bijna om als ze een in mijn ogen prachtig boek, helemaal afkraken. Hoe bestaat het! denk ik dan.

Maar soms vind ik een boek vreselijk en wordt het door andere recensenten opgehemeld. En dan denk ik ook Hoe bestaat het!

Het blijft dus altijd verrassend.

Dat vind ik wel erg leuk trouwens.

Dettie

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62188 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Naomi Rebekka Boekwijt: Pels (debuut)
Als je de oordelen hoort die de leden van de kernjury van de Academica LiteratuurPrijs geven aan de drie genomineerde boeken, dan verbaas je je opnieuw. Ook daar hoor je over dezelfde boeken zulke verschillende commentaren. Dat is een gegeven, zoals Annemarie zegt: meningen verschillen, we zijn allemaal anders.

Tijd voor maken pagina: 0.468 seconden