Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Naomi Rebekka Boekwijt: Pels (debuut)

Lees meer
12 jaren 6 maanden geleden #55898 door marjo
Naomi Rebekka Boekwijt: Pels (debuut) werd gestart door marjo
Mooie verhalen, over mensen die even de weg kwijt zijn. Stuk voor stuk romannetjes in het klein.

Lees meer: www.leestafel.info/naomi-rebekka-boekwijt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61695 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Naomi Rebekka Boekwijt: Pels (debuut)
Dit is ook een erg mooi debuut, alleen vond ik de taal nogal gezocht.

Ze probeerde het soms te mooi te schrijven maar het is wel een heel mooi debuut.

Dettie

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61738 door dettie
Nou de recensie staat erop, maar het was lastig onder woorden te brengen wat ik precies vind.

Hopelijk komt het wel een beetje over.

www.leestafel.info/naomi-rebekka-boekwijt

Dettie

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61741 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Naomi Rebekka Boekwijt: Pels (debuut)
Het komt zeker over Dettie. Het klinkt van de ene kant intrigerend - een boek om over na te denken - en aan de andere kant moet het natuurlijk allemaal niet te mysterieus worden. Heb je het idee dat je informatie tekort komt?

<t></t>

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61742 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: Naomi Rebekka Boekwijt: Pels (debuut)
Ik snap precies wat je bedoelt Dettie. Je hebt het goed onder woorden gebracht. (Zie ook mijn recensie op Mijn Boekenkast). Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed wat Marjo bedoelt met: in de traditie van Gerbrand Bakker. Dat verband zie ik totaal niet! :?

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61743 door dettie

Annemarie schreef : Het komt zeker over Dettie. Het klinkt van de ene kant intrigerend - een boek om over na te denken - en aan de andere kant moet het natuurlijk allemaal niet te mysterieus worden. Heb je het idee dat je informatie tekort komt?

De verhalen beginnen ergens middenin en eindigen ook zo. Dat is niet erg maar ik heb steeds het gevoel dat ik iets mis.

Zelfs na twee keer lezen denk ik nog wat wil ze met deze verhalen, wat wil ze ons zeggen?

Het laatste verhaal speelt zich af op een universiteit waar de docent (filosofie?) eerst twee maanden geen les kan geven, daarna terugkomt en iedereen overweldigt met zijn houding maar eigenlijk begrijpt niemand hem. En dat is precies wat ik ook voel.

Ik kom geen informatie tekort denk ik maar ik begrijp het gewoon niet. Marjo schrijft bijv. dat in het eerste verhaal een meisje op een boerderij aankomt, NRC of Volkskrant schrijft dat ook, maar zelfs dat kan ik er niet uithalen, voor mij kan het een man of vrouw zijn. Op zich is dat allemaal niet erg, het intrigeert ook moet ik zeggen, juist vanwege het raadselachtige maar ik snap niet wat ze met de verhalen wil, wat ze bedoelt.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.559 seconden