- Ontvangen bedankjes 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat in het diepe duiken doe ik eigenlijk zelden. Ik wil toch wel enig idee hebben of ik een boek leuk zou kunnen vinden.Marjo schreef : Hokjes, tja, mensen willen nu eenmaal weten wat voor soort boek ze gaan lezen. Je hebt gelijk dat als er plattelandsromans zijn er ook stadsromans zijn. Maar maakt het wat uit zo'n labeltje?
Het is toch een andere manier van aanduiden dat het boek zich afspeelt op het platteland of in de stad? Ik zit er niet mee.
Ik vind overigens het leukste aan debuutromans dat ik tevoren niet weet hoe of wat. Ik lees nooit een achterflap, het liefst geen andere recensies, helemaal niets.
Zo in het diepe duiken zonder te weten hoe of wat, dàt vind ik leuk.
librije schreef : Sinds de term "literaire thriller" op nagenoeg ieder spannend boek geschreven wordt, ongeacht de literaire kwaliteit, zou ik voorzichtig willen zijn met het toekennen van alweer zo'n dubieuze term aan boeken die toevallig op het platteland spelen. Dat doen we toch ook niet met bv. "stadsromans"? Schrijvers zouden eerder op hun stijl dan op de omgeving waarin hun verhalen spelen vergeleken moeten worden. En als ik aan De omweg en Perenbomen bloeien wit denk, dan leg ik ook niet direct in eerste instantie een verband met het platteland. Het zou Bakker te kort doen om hem in zo'n hokje te willen stoppen.
Marjo schreef : Hokjes, tja, mensen willen nu eenmaal weten wat voor soort boek ze gaan lezen. Je hebt gelijk dat als er plattelandsromans zijn er ook stadsromans zijn. Maar maakt het wat uit zo'n labeltje?
Het is toch een andere manier van aanduiden dat het boek zich afspeelt op het platteland of in de stad? Ik zit er niet mee.
Ik vind overigens het leukste aan debuutromans dat ik tevoren niet weet hoe of wat. Ik lees nooit een achterflap, het liefst geen andere recensies, helemaal niets.
Zo in het diepe duiken zonder te weten hoe of wat, dàt vind ik leuk.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen