Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Erik Vlaminck-Miranda van Frituur Miranda slb okt/nov 2013

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55188 door marjo
Het zou inderdaad jammer zijn als mensen na 'Miranda' besluiten niet te gaan voor 'suikerspin'. Ik herinner me nu meer van het boek, door deze novelle dus, een buiten deze eerste opmerking heb ik geen probleem met het feit dat Vlaminck dit leuke verhaal ook verteld heeft. Ik zou zeggen: kom maar op, ik lust meer.

Jullie opmerking over een heftig einde verbaasde mij, er werd keurig naar toe gewerkt. Maar misschien ligt dat inderdaad aan het feit dat ik 'Suikerspin' wél ken. Het is misschien iets Vlaams? Denk aan Stefan Brijs, die ook van dit soort 'heftige' onderwerpen neemt voor zijn boeken.

Ik mag dat wel.

www.leestafel.info/erik-vlaminck

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55192 door Annemarie
Het eind is heftig maar ik vond het niet schokkend Marjo. Het past inderdaad heel goed bij het verhaal en het verklaart het gedrag van Miranda. Deze novelle is erg goed en ik ga Suikerspin zeker lezen. Fijn dat jij ook genoten hebt van dit boek. Wil je meer over Miranda lezen of meer van deze auteur? Of een boek vanuit de zoon denk ik ineens. Hij heeft natuurlijk ook het nodige meegemaakt. Dan wordt het een soort drieluik.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55194 door marjo
Tony is al de verteller van ' Suikerspin', dus nee..

Het gaat me ook meer om het sfeertje, niet zozeer wie het gaat vertellen.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55195 door Annemarie

Marjo schreef : Tony is al de verteller van ' Suikerspin', dus nee..

Aha. Dat wist ik niet!

<t></t>

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55197 door dettie
ja er werd wel, met kleine opmerkingen, naar het einde toegewerkt. Maar toch verraste het mij, ik werd er niet beroerd van maar had het niet verwacht. Ik denk inderdaad dat als je het Suikerspin verhaal gelezen hebt de afloop van dit verhaal niet zo onverwacht is. (Ik heb recensies over Suikerspin gelezen)

Toch vond ik dit verhaal (Miranda) niet echt goed. Ik kom er nog op terug waarom niet als ik m'n verslag maak.

Maar nu eerst... geen frituur maar... koffie!

Dettie

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55206 door berdine

Annemarie schreef : Tony is al de verteller van ' Suikerspin', dus nee..

Aha. Dat wist ik niet!
Voor zover ik me herinner wisselt het perspectief tussen de verschillende personen, zodat het verhaal steeds vanuit andere invalshoeken wordt belicht. Het was zeker niet alleen Tony, want ik herinner me nog heel duidelijk een gedachte van Arthur, wanneer Tony weer eens een rose stropdas o.i.d. aan heeft : "Soms vraag ik mezelf af of onze Tony toch niet van de venten is". Ik vond dat zo grappig gezegd.

Tijd voor maken pagina: 0.492 seconden