Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Erik Vlaminck-Miranda van Frituur Miranda slb okt/nov 2013

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55080 door WilV
Ik word steeds nieuwsgieriger naar dat eerste boek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55081 door berdine
Ik zou even wachten met Suikerspin lezen, Willeke. Laat dit verhaal een beetje wegzakken.

Overigens zit Suikerspin gecompliceerder in elkaar. Dat belicht afzonderlijk alle Van Hooylandtmannen door elkaar. Daardoor moet je goed je hoofd erbij houden om de familieverhoudingen niet door elkaar te halen. Het taalgebruik is wel vergelijkbaar evenals de diepere ondergrond onder de soms niet al te zwaarwichtige gebeurtenissen. Evengoed zijn er ook heftige zaken, zoals de fenomenenbarak met de Siamese tweeling.

Ik ben benieuwd naar Marjo's reactie!

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55085 door dettie
Nou ik zal dan even eerlijk zijn, ik vind frituur Miranda een aardig boek maar ben er niet kapot van.

Het eind is wel bijzonder maar ook een beetje vergezocht. (Mag ik dat zeggen bij zoiets?)

Ik zal het nog een keer lezen, wie weet dat het dan anders overkomt en daarna maak ik mijn verslag.

Dettie

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55086 door berdine
Juist. En dat komt omdat je Suikerspin niet hebt gelezen.

Daarom is het zo zonde dat hij "Miranda" nog geschreven heeft. Een hoop mensen gaan nu Suikerspin niet meer lezen, terwijl dat niet vergezocht of vreemd is. Jammer, jammer, Suikerspin is een van de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen. Heel aangrijpend en op het laatst blijkt alles toch anders in elkaar te zitten dan je dacht.

Ik moet er trouwens ook niet aan denken dat hij dit verhaal van Miranda met de toch wel vreemde afloop, in Suikerspin zelf zou hebben verwerkt. Het is overdone.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55087 door WilV
Ik snap je redernering Berdine, maar ik ga Suikerspin naar aanleiding van dit boek juist wél lezen.

Ik vond het overigens wel een mooi boek, het einde was inderdaad heftig, en wellicht ook wel overdone, maar ik vond de figuur Miranda erg goed beschreven, ik zag haar echt voor me.

Misschien was mijn oordeel anders geweest als ik Suikerspin eerst had gelezen, dat weet ik niet.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #55088 door berdine
O ja, Miranda wordt mooi getypeerd. Zo ook de andere personen in Suikerspin. Ik ben blij dat je dat toch gaat lezen.

Maar ik begrijp ook dat het vergezochte einde evenveel mensen zal weerhouden Suikerspin te lezen.

Voor mij is Miranda niet méér gaan leven, ofschoon ik niet precies meer weet hoe zij in Suikerspin wordt beschreven. Ze is niet verrassend anders/beter/begrijpelijker geworden.

Tijd voor maken pagina: 0.492 seconden