Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rascha Peper - Russisch Blauw (samenleesboek juli 2004)

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden - 21 jaren 11 maanden geleden #391 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hee Rotor, fijn je hier ook (weer) te zien!

Ik vond wie scheep gaat ook minder. Een beetje traag verhaal. Wel vond ik de grootvader en kleindochter schitterend neergezet.

Daar was toch ook het verhaal bij van die onderbroekjesman? Ik begreep niet goed wat hij erbij moest. Jij?

Omdat hij toevallig een pak aan liet meten bij die grootvader?

Jij hebt er vast een mooie beschouwing over.

Groet

Bernadet
Laatst bewerkt 21 jaren 11 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden #392 door dettie
Bedoel jij met vreemde wending Inge dat hij toch niet is wat hij dacht te zijn? Dat zou ook wel heel wonderbaarlijk zijn geweest.

Voor de rest vind ik het moeilijk wat te zeggen over het boek. Vooral omdat er twee verhaallijnen naast elkaar lopen. Het tsarenverhaal en het verhaal van Lex. Dan vond ik wel het tsarenverhaal er met kop en schouders bovenuit steken.

Berandet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden #395 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Volgens mij was die "onderbroekjesman" (leuk gezegd!) nodig omdat hij de brief vond met de foto die waarschijnlijk een bericht van de dochter bevat, uit Zuid-Afrika.

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden #396 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Enerzijds bedoel ik dat ik inderdaad "wist" dat hij niet kon zijn wie hij wilde zijn. Ik vond de wending die de schrijfster er aan heeft zo "raar". Ik had een héél ander einde bedacht.......Ik vond het een beetje een "sloom" einde. Sprookjesachtig en ze leefden nog lang en gelukkig en kregen niet vele kindjes......
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden #397 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Misschien heb je last van hetzelfde als ik Inge. Het verhaal dat hij een Romanov zou zijn werd zo ver doorgevoerd en zo lang vastgehouden dat je als lezer iets moest verwachten (tenslotte weten we dat het onmogelijk is) en je verwachtte een spannender wending. Ik wet niet goed hoe ik dat moet zeggen, maar het verhaal van zijn moeder was een beetje een anti-climax, te gewoon misschien?

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 11 maanden geleden #398 door dettie
ja dat vond ik ook! Een beetje slap verhaal. Of beter gezegd niet echt goed uitgewerkt. Tot het gedeelte dat hij aan het onderzoeken was of het eventueel, heel misschien zo zou kunnen zijn was wel goed, de opmerking van oma: "heeft ze je het niet verteld' maakte het ook nog spannend maar het uiteindelijke verhaal werd erg afgeraffeld, de spanning klapte helemaal in elkaar.

Nu was de moeder natuurlijk ook een hele schuwe vrouw, die zal het verhaal niet met veel dramatiek vertellen. Ik vond Lex wel een beetje hufterig reageren tegen zijn moeder.

Maar inderdaad de ontknoping was vrij slap.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.508 seconden