Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

David Mitchell: Wolkenatlas

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10077 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ha ha wat grappig! Dat zal vast zijn bedoeling niet geweest zijn!

Maar wat de toegevoegde waarde is van deze vorm, verhalen in twee stukken, om andere verhalen heen,. ik weet het niet. Het is apart, dat wel.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10133 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht
Ik vond (de?) twee andere boeken die hij geschreven heeft fantastisch, dus ik zal uitkijken naar de wolkenatlas. Ik ben wel benieuwd of die vreemde volgorde voor mij werkt.

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #10135 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
als ik het zo een beetje hoor is het net als de trieste tijgers van cabrera. Daar zijn het ook "gehakte" verhalen. Daarom lees ik door. Misschien komt alles nog eens tesamen?

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
16 jaren 11 maanden geleden #29078 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik kreeg dit boek tot mijn verrassing. En ik kan niet anders zeggen..een bijzonder boek!

De eerste vier (en dus ook de laatste vier) verhalen heb ik verslonden. Met de middelste twee had ik wat meer moeite Omdat die stijl me veel minder ligt.

Maar toch..als je zo’n boek kunt schrijven waar alles aan elkaar hangt in zoveel verschillende genres, dan kunt je wel wat.

Heb het dan ook met heel veel plezier gelezen!

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95546 door Stef7sa
Beantwoord door Stef7sa in topic Re: David Mitchell: Wolkenatlas
Voor mij een van de beste boeken die ik ooit gelezen heb. Elk verhaal is een pastiche van het soort roman dat in de periode waarin het zich afspeelt populair was en zo geeft Wolkenatlas een overzicht van de literatuur vanaf het ontstaan van het romangenre. Klinkt saai, maar de verhalen op zich zijn perfect gemodelleerd op de originelen, spannend, humoristisch, geweldig geschreven. Het mooiste van de vorm waarin Mitchell dit boek gegoten heeft (onvoorstelbaar origineel) is dat het begin van het boek zich precies in het midden bevindt. De korte zin die de hele waterval aan verhalen in gang zet is ook meteen het begin van alle literatuur, raad eens wat dat zinnetje is! Kortom een volstrekt uniek en niet na te bootsen boek, een unicum, een ode aan de vertelkunst en daar tegelijk een overzicht en een voorbeeld van. Hoe heeft Mitchell het in godsnaam voorelkaar gekregen?

<r>Stef Smulders<br/>
Auteur <URL url=" italiaanse-toestanden.duepadroni.it "> </s><I><s></s><B><s></s>Italiaanse Toestanden<e></e></B><e></e></I><e> </e></URL><br/>
Humoristische korte verhalen over het emigreren naar en wonen in Italië</r>

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95548 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: David Mitchell: Wolkenatlas
Nou je bent erg enthousiast! Ik kan me helaas geen details meer herinneren, maar zoals je het beschrijft krijg ik zin het nog eens te lezen! En dat ene zinnetje, daar was ik natuurlijk nieuwsgierig naar. Dat zou op pagina 270 moeten zijn, maar ik kan het in mijn exemplaar niet vinden.....

Tijd voor maken pagina: 0.506 seconden