Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Walter van den Berg - De hondenkoning (debuut)

Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #2924 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja Marjo als je niet van De avonden houdt en niet van Het Bureau dan kan het haast niet anders dan dat je dit boek ook niets vindt.

Ik vond het wel een goed boek, het begin is even wennen inderdaad maar als je de 'stijl' eenmaal te pakken hebt dan boeit het me toch, juist dat lege en toch kleine daden stellen zoals die ruiten ingooien, zeggen ik ben gek op je. Zeggen ik heb nog nooit een vriendin gehad. Juist Eug, die dat zegt! Hij die niets durft!

Ook op het eind stelt hij een daad, het is allemaal in het klein maar dat vind ik juist wel mooi.

Vreemd want je vond Strikt wel mooi en daar werd eigenlijk ook op de minuut af alles vertelt, was in feite ook erg alledaags.

Bernadet

Hendrik wat is instant fix?
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #2925 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Daar verbaas ik me ook over, Bernadet. Waarom vond ik "Strikt" wel mooi? (jij niet toch?) Het zal wel met de psychologie te maken hebben. Het is vooral ook minitieus in het waarom van de daden van de hoofdpersoon, niet alleen in het pakken van een kopje voor de thee. Dat is in "hondenkoning" niet, Daar zou Eug eens wat meer na moeten denken..en het bureau, dat weet ik al niet meer. Lang geleden.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #2927 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee Strikt vond ik niet mooi maar ik was toen ook niet echt in de stemming daarvoor, weet ik nog. Ja, mij stoorde die gesprekken met de therapeut. Alles draaide om psychologie zover ik me kan herinneren. Zij was in therapie én zelf therapeute toch?

Bij Strikt werd ook alles nauwkeurig beschreven. Bijv: Zij stond op, liep naar de kast, deed het deurtje open, pakte een beker, deed het deurtje dicht, zette de beker op tafel enz. (uit m'n hoofd)

Het Bureau was met Maarten en Beerta (de baas die naderhand dood gaat) met Bart die slecht zag en erg milieubewust was enz.

Ik merk dat ik niet echt gek ben op dikke boeken, vaak kan er zoveel weggelaten worden.

Maar... Lelieblank Scharlakenrood vond ik wel weer schitterend, ook geen dun boekje.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #2929 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht

instant fix?

Een directe bevrediging. Als bij drugs (weet ik niet uit ervaring). 'We' zijn verslaafd aan makkelijke entertainment, directe afleiding, snelle bevrediging van onze behoeften. Televisie is snel, makkelijk in onze consumenten maatschappij willen we geen moeite meer doen voor bevrediging. Terwijl m.i. de dingen waar je echt moeite voor moet doen, veel meer de moeite waard zijn. Dat lijkt 'echter'. Ofzo.

www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/16456426/

Ik herken veel van wat hij zegt over onze maatschappij (geld meer voor jongeren denk ik). Juist daarom heb ik misschien niet het doorzettingsvermogen om door te bijten en een boek als 'De Avonden' uit te lezen.

Ik vind dit een erg verhelderende en herkenbare, maar ook verontrustende documentaire.

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #2931 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb die documentaire (nog) niet gezien, maar ik zit me nu af te vragen of jij je ook gedeeltelijk zou herkennen in Eug, de hoofdpersoon van de hondenkoning...
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #2932 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht

Marjo schreef : Ik heb die documentaire (nog) niet gezien, maar ik zit me nu af te vragen of jij je ook gedeeltelijk zou herkennen in Eug, de hoofdpersoon van de hondenkoning...

Ik val niet op veertienjarige meisjes, heb wel een saaie baan, ben sociaal waarschijnlijk wel iets handiger dan die Eug, hmm, ik hoop in ieder geval niet dat ik op hem lijk.

In welk opzicht denk je dan dat ik op de hoofdpersoon lijk?

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden