Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Walter van den Berg - De hondenkoning (debuut)

Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #2933 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je zei dat je niet het doorzettingsvermogen hebt om een wat moeilijker boek uit te lezen. Die Eug ontbreekt het ook aan doorzettingsvermogen. Ik denk wel dat jij mondiger bent dan hij.

Waarschijnlijk ook niet zo verlegen (waar die verliefdheid op dat 14-jarige meisje uit voortvloeit, bijn oudere meisjes durft hij niet),.

Hij leeft een zinloos bestaan, ziet geen uitweg, doet maar wat, en misschien is hij ook wel een type voor de 'instant fix'. Je zou het een moeten lezen dus..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #2938 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht

Marjo schreef : Je zei dat je niet het doorzettingsvermogen hebt om een wat moeilijker boek uit te lezen. Die Eug ontbreekt het ook aan doorzettingsvermogen. Ik denk wel dat jij mondiger bent dan hij.

Waarschijnlijk ook niet zo verlegen (waar die verliefdheid op dat 14-jarige meisje uit voortvloeit, bijn oudere meisjes durft hij niet),.

Hij leeft een zinloos bestaan, ziet geen uitweg, doet maar wat, en misschien is hij ook wel een type voor de 'instant fix'. Je zou het een moeten lezen dus..

Hmm, ik denk dat het met mij in vergelijking met de meeste jongeren nog genoeg meevalt, wat leesgedrag betreft. Ook zie ik wel een uitweg, vind ik al het bestaan zinloos, maar dat is niet belangrijk zolang we ervan genieten en ook een beetje bijdragen tot het prettiger maken van andermans leven... misschien staat het leven van Eug wel symbool voor deze tijd, in een zware overdrijving natuurlijk.

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #2942 door marjo
Je vindt het bestaan zinloos? Het maakt mij steeds nieuwsgieriger hoe jij als de jongere onder ons, zou reageren op dit boek..

Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #2943 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Zo komt het op mij niet over Marjo.

Ik geloof niet dat hij zijn leven zinloos vindt en geen uitweg ziet. Hij leeft gewoon zijn leven en in dat leven gebeurt weinig. Hij heeft kans genoeg ergens heen te gaan maar heeft daar geen behoefte aan.

Het boek liet ook zien dat de jongen waar hij zo tegenop keek en het mooiste meisje als vrouw had misschien nog wel een erger leven had.

Hendrik je mag het van me lenen als je wilt. (wil het wel terug) Ik heb het nu even aan iemand anders uitgeleend maar daarna dus.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #2944 door marjo
Misschien vindt hij zijn leven niet waardeloos, maar ik wel, ha ha..

Nee, echt, ik kreeg niet de indruk dat hij er nou zo blij mee was!?

Toen die collega wel naar Slotervaaart mocht en hij niet, proefde ik toch onvrede, en ook onmacht want hij deed zijn mond niet open..

Lees meer
21 jaren 1 maand geleden #2945 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja, dat is het enige waarbij ik dacht dat hij daar onvrede bij voelde maar voor de rest...

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.456 seconden