- Ontvangen bedankjes 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Marjo schreef : Pff, gaan we een filosofische discussie houden? Dat moeten het er eerst over eens worden wat "zinloos" betekent.
Ik vind het grappig zoals jij een fictief persoon de wereld in haalt!
En ook de gevolgtrekking die je maakt: er zit een bepaalde spanning in het boek, ik zat er op te wachten dat er zoiets zou gebeuren als jij nu zegt (moord, verkrachting, wat ook) En dat gebeurde niet! Anti-climax..
27 jaar is niet jeugdig? Oeps..
Persoonlijk vind ik het inderdaad triester dat iemand zich neerlegt bij zijn lot, en niet meer de wil en het zelfvertrouwen heeft om daar iets aan te veranderen dan dat iemand daadwerkelijk echt ongelukkig is (en niet gezapig) en daar iets aan doet.
De eerste wordt geleefd, de tweede leeft.
Dat zou alleen maar mooi zijn, dan staat hij er boven!Het zou best kunnen dat die jongen de gevoelens van onmacht, minderwaardigheid, zelfhaat of misschien verongelijktheid uitgedrukt in maatschappelijk en sociaal cynisme, voorbij is.
Ik kan het me ergens wel voorstellen, maar ik vraag me alleen af of dat die personen zinloos maakt, en bijvoorbeeld een persoon die populair en bij wie alles makkelijk gaat zinvol. Vlakheid... dan liever vlak omdat de wereld al het initiatief uit iemand geslagen heeft dan vlak omdat je sociaal geslaagd bent.
er zit een bepaalde spanning in het boek, ik zat er op te wachten dat er zoiets zou gebeuren als jij nu zegt (moord, verkrachting, wat ook) En dat gebeurde niet! Anti-climax..
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen