Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Mathieu Lindon - Alleen mijn hart is niet genoeg

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #27904 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja dat vind ik ook Tiba, het klinkt zoetig, maar die zin staat in de brief van Milodi.

En er wordt later ook op teruggekomen. Het is wel een 'belangrijke' zin.

De titel raakt eigenlijk wel de kern maar dan in een heel andere betekenis dan het zou zijn in een stuiverromannetje.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #31042 door Ellen
Beantwoord door Ellen in topic Re: bericht
Heb het boek vandaag gelezen en vond het eigenlijk helemaal niks :? . Het begon zo goed en had zo goed kunnen zijn, want het is inderdaad een intrigerend idee om uit te werken: hoeveel invloed je op iemands leven kunt hebben, zonder dat je dat beseft.

Ik vond het verhaal veel te warrig, de kinderen erg irritant en volkomen ongeloofwaardig, net zoals Dominque en Maria, trouwens. Ik ergerde me aan die volslagen zinloze opmerkingen over het taalgebruik, die nutteloze 'spraakverwarringen' (opa, pappa), Maria die zomaar in het ziekenhuis kan blijven overnachten, enz. Nee, dit was geen boek voor mij. Jammer, want het gegeven spreekt me wel erg aan.

"Great Spirit, help me to never judge my neighbour until I have walked a mile in his moccasins."

(Lakota saying)
Laatst bewerkt doorEllen.

Lees meer
16 jaren 7 maanden geleden #31047 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat moet ik hebben dan??
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
9 jaren 2 maanden geleden #81057 door marjo
Het is een heel aparte manier om een thematiek te behandelen die altijd actueel is, namelijk discriminatie.

Ik stoor me niet aan die kinderen, ik vind het wel leuk dat ze zo bijzonder zijn. Gezien hun achtergrond is het ook niet zo vreemd.

Alleen het feit dat Mathieu zelf niet daadkrachtiger is, en meer vragen stelt, dat is wat eigenaardig, maar deed hij anders dan hij doet dan is het verhaal minder intrigerend. Dus helemaal prima dit.

Lees meer
9 jaren 2 maanden geleden #81058 door dettie
Het verhaal staat me heel vaag nog bij en ik weet nog dat het me erg fascineerde.

Waarom de man hem het huis naliet weet ik niet meer, maar de sfeer staat me nog wel bij en die vond ik goed.

Dettie

9 jaren 2 maanden geleden #81060 door
Wat jammer, de bibliotheek heeft het niet.

Tijd voor maken pagina: 0.464 seconden