Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hülga Cigdem - De importbruid (debuut)

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24972 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat kan best voor een aantal vrouwen zo geweest zijn, maar als je dit boek leest gold dat niet voor de vrouwen die daarin voorkomen. De schoonmoeder zegt op een gegeven moment dat ze helemaal geen behoefte heeft aan die taal, omdat er immers een kleine Turkse gemeenschap is. En die kan best een eigen cultuur handhaven.

Waarom ze niet van gedachten veranderen? Het is allemaal prima zoals het gaat, zolang ze al die familie hebben en er geen onenigheid ontstaat.

Maar hun kinderen moeten hier naar school, en zo sluipt onze cultuur toch langzaam binnen en kunnen die oudere vrouwen de jongere niet meer tegenhouden. Ze willen dat wel..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #24975 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja het is altijd lastig als je het boek niet meer bij de hand hebt. Dan kan je niet even iets opzoeken. De grote lijnen blijven wel hangen maar die details he.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #25001 door marjo
www.vrom.nl/pagina.html?id=36337

Extra info over integratie van de schrijfster zelf.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #25003 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Wat een leuke toespraak van de schrijfster over haar inburgering! Ik heb echt respect gekregen voor haar doorzettingsvermogen!

Vanmiddag heb ik het boek "De Turkse bruid" van Necla Kelek ('05) uit de bieb opgehaald. "De importbruid" heeft me nieuwsgierig gemaakt naar meer informatie over dit onderwerp.

De achterkant van het boek:

"Al decennialang halen Turkse moslimfamilies in het buitenland meisjes als bruiden naar hun nieuwe vaderland. Deze 'importbruiden' worden vaak gedwongen te werken in de huishouding van hun schoonouders, en komen niet of nauwelijks buiten de deur - ze worden beschermd tegen alle 'slechte' invloeden.

De achtergrond voor dit alles wordt, volgens Necla Kelek, gevormd door de eeuwenoude geschiedenis van de islam in Turkije."

Het is een levensverhaal van een Duitse vrouw van Turkse komaf.

Ik ben benieuwd!

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #25004 door marjo
Ha, dat zag ik gisteren bij De Slegte liggen. Maar ik haal het wel uit de bieb dacht ik toen.

Lees meer
17 jaren 10 maanden geleden #25007 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
De Turkse bruid lijkt me ook een mooi boek, vertel je hoe je het vond Jeannette? Ben benieuwd of er veel overeenkomsten zijn met dit boek van Cigdem.

Dettie

o dear o dear, de kasten puilen uit en toch wil ik steeds weer boeken halen.
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.572 seconden