Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Joseph O'Connor - Redemption Falls

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20420 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
Ik ploeg verder, maar ik moet toegeven: het gaat vlotter dan eerst. Ik begin tenminste een béétje een lijn te zien. Zit aan bladzijde 300, dus al flink over de helft...

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20426 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht

elviratoverspin schreef : Ik ploeg verder, maar ik moet toegeven: het gaat vlotter dan eerst. Ik begin tenminste een béétje een lijn te zien. Zit aan bladzijde 300, dus al flink over de helft...

Idem dito. Ik heb inmiddels nog zo'n 150 blz. te lezen en vind het zeer intrigerend.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20442 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik heb het boek zojuist uitgelezen en ben er een beetje beduusd van. Wat een prachtig boek! Ik heb er van de eerste tot de laatste bladzijde van genoten. Het was wel eens lastig lezen, vanwege de vele verschillende 'verhaalvormen' en sprongen in de tijd. Maar dat gaf voor mij juist ook de drang om door te willen blijven lezen, zeker toen ik eenmaal door had wie wie was en ik gemakkelijker de tekst van een verhandeling, advertentie, juridische verklaring e.d. in het hele verhaal kon plaatsen. Verraad, liefde, intriges en het harde leven in het Westen van Amerika in de jaren 1864-1866, het wordt allemaal zeer beeldend verteld.

Ik laat het nu eerst even bezinken; de recensie volgt later.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20453 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
“Een indrukwekkend boek, alleen al door de manier waarop het in elkaar zit. De verteller maakt gebruik van een scheepsjournaal, van brieven en anderedocumenten, heeft personages geïnterviewd, en dan zijn er nog de stukken waarin hij zelf vertelt. Het lijkt een documentaire, maar is meer dan dat: een schelmenroman, een historische roman, een thriller. Boven de hoofdstukken staat een korte inhoud, en tussen de hoofdstukken verlevendigen tekeningen het geheel.”

Dit schreef ik over het boek “Stella Maris” van Joseph O’Connor. Van

dezelfde schrijver las ik nu Redemption Falls, en waarom kom ik nu niet door dit boek heen?

De opzet is dezelfde, daar zou het niet aan moeten kunnen liggen, en toch, ik kom niet in het verhaal. Na 150 pagina’s heb ik het voor gezien gehouden, het boeit me niet.

Ik kan er dus eigenlijk geen verslag over schrijven, het enige dat ik weet

is dat de vorm van dit boek me nu tegenstond. Zou het op een ander tijdstip beter zijn? Dat weet ik niet.

Marjo
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20455 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb het even hier geplaatst Marjo, als er meer verslagen zijn dan kan ik het erbij zetten maar nu lukt het niet door de te korte tekst.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #20456 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik zit er niet mee..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden