Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Philip Snijder - Zondagsgeld (debuut)

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19687 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat hoop ik dan voor hem.

Het was overigens niet mijn bedenking dat een autobiografische eersteling moeilijk een opvolger zou kunnen krijgen. Jij dacht meen ik dat het om die reden niet op de shortlist zou kunnen komen.

Daar staat het nu toch, dus ik vroeg het me af, wat jullie daar nu over denken.

Ik wacht af..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19696 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Bij dit boek had ik niet echt de indruk dat het om een autobiografie ging. Maar boeken zoals die van Omar B en Erna Kramer de ex vrouw van Anton Heijboer waren echt autobiografisch. Daar verwacht ik, zeker bij het boek van Erna Kramer, niet echt een vervolg als schrijver op.

Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19698 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik ben wel benieuwd naar zijn volgende boek.

Ik denk, in zijn algemeenheid, dat een eerste boek wel vaak iets is waar een schrijver al zijn hele leven bij wijze van spreke op broedt..alles wat hij zeggen wilde in dat eerste boek,

in de muziek bij singer/songwriters zie je dat ook vaak..alles waar ze een leven over gedacht hebben op het eerste album,

en het tweede valt dan tegen.

Maar of dat bij Snijder ook het geval is betwijfel ik.

Ik ben wel nieuwgierig in welke richting zijn schrijverschap zich zal gaan ontwikkelen..in "echte" fictie, of in de richting van schrijvers als bv vlaamse schrijvers als Mortier of Pleysier, die ook fictie schrijven, maar bij wie je altijd iets van hun achtergrond terug leest.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19829 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik heb het boek ook uit....

Ik heb eigenlijk maar 1 opmerking....

Het is een mooi, beeldend geschreven boek maar ik heb me toch een paar keer zitten afvragen.... gaat dit ergens naartoe...

Blijkbaar zijn het alleen "vertellingskes"... herinneringen ophalen...

Inge

ps... het boek gaat volgende week naar..... (nog de lijst even controleren)
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19834 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik ben ook niet onverdeeld enthousiast. Hij kan schrijven, dat is zeker. Maar voor mij was het té gedetailleerd, hoewel je daardoor wel prachtig uitgetekende personen en situaties krijgt. Ik vond het af en toe saai, de samenhang was een beetje vaag en ik miste hier en daar een bevredigend eind. Eigenlijk kun je dit boek qua inhoud wel vergelijken met De helaasheid der dingen. Daar had ik helemaal niet door dat het losse verhalen waren. Dat boek was een eenheid.
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19836 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

maar ik heb me toch een paar keer zitten afvragen.... gaat dit ergens naartoe...

Naar mijn gevoel nam hij langzaam afscheid van zijn jeugd en vooral van de omgeving waar hij in opgegroeid was. Het samen zingen met zijn vader (prachtig trouwens) gaf dat helemáál aan. Zijn vader was een ontwikkeld mens en vond het vreselijk tussen die familie te moeten wonen, hij kon daar zijn ei helemaal niet kwijt. De jongen ontdekt dat eigenlijk pas door dat zingen. Hij past ook niet tussen die familie.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.480 seconden