Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Renate Dorrestein - Echt sexy

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18497 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Hahaha... ja :D

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19684 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dit boek wacht al heel lang op een verslag. En dat komt er niet.

Aan wat Petra schreef heb ik nauwelijks iets toe te voegen, en het verhaal hoef ik niet te vertellen. Dat zou zonde zijn.

Ik zat met eenzelfde verbijstering als jij Wil. Dit is dan ook totaal niet mijn leefwereld, en ook niet dat van mijn drie dochters. Dat durf ik best te stellen. Is het iets wat in de Randstad voorkomt? Is het iets van een bepaalde laag van de bevolking? Heeft het iets te maken met bepaalde tv-programma's? Ik zie alleen televisie als ik eens in de twee weken bij mijn moeder kom en meestal is dat RTL4. Ik vind het een vreselijke zender, en kan me al wat meer voorstellen bij de thematiek van het boek als ik daar naar heb 'moeten' kijken. Maar toch..Ik herken niets in dit verhaal, niets meer dan wat al vanaf de schepping zo is..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19691 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
>>>Ik zat met eenzelfde verbijstering als jij Wil.

Goh, toevallig had ik het gister nog over dit boek en viel de term verbijstering nog steeds, hoewel het inmiddels al weer even terug is dat ik het las.

Nee, ik denk niet dat de wereld er zo uit ziet Marjo, althans niet in de constante mate waarin Dorrestein dat beschrijft,

ik begreep dat de ik-persoon het expres uitvergroot om de misstanden die er wel degelijk zijn aan de kaak te stellen.

Ik denk overigens wel dat Dorrestijn weldegelijk de huidige cultuur/tijdsgeest nadrukkelijk als uitgangspunt neemt, met name door herkenbare dingen als de telefoonreclame etc.

Ik heb het gelezen als een soort aanklacht en waarschuwing..dat het kan worden zoals zij beschrijft. En om mensen bewust te maken van de huidige sexualisering, en waartoe die kan leiden.

Groetjes

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19719 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik vraag me af of ze daar iets mee opschiet, behalve dat ze zelf haar gal heeft gespuid. Maar geëngageerd is het dan wel in ieder geval. Daar mopperde men toch over dat zulke literatuur er niet meer was?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19727 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik denk dat ze een soort bewustwording wil,

dat we er in ieder geval eens over gaan nadenken,

en wat je ook vind van het boek, dat bereikt ze wel denk ik. Al is het alleen maar door dat je net als jij eens gaat kijken of je vergelijking ziet.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #19729 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Het gaat onder andere om dit soort reclames Marjo

www.adformatie.nl/images/16634.jpg

www.ph8.nl/upload/news/50/2785/scarlet_zanox_2.gif

blog.adformatie.nl/images/uploads/achtergrond_thumb.jpg

kinderen die als volwassenen of als stoeipoes afgebeeld worden.

Je zou voor de aardigheid eens naar barretjes moeten gaan en zien wat daar zit. En hoe er met elkaar omgegaan wordt.

Niet elk kind is bestand tegen de druk van buitenaf en ze doen veel om er bij te horen, de commercie en t.v. doen er net zo hard aan mee, spelen daar op in.

Dorrestein wilde een punt maken door het verder door te voeren dan het nu is.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.459 seconden