Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Elizabeth Taylor - Hotel Claremont

Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #90404 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Elizabeth Taylor - Hotel Claremont
Er gebeurt inderdaad weinig in dit boek, maar wat er gebeurt schept verwachtingen, die niet echt worden ingelost. De schrijfster weet perfect alle cliché's te vermijden, hoezeer ik ook naar een cliché-eind verlangde. Laten we het er maar op houden dat het gaat zoals het in het echte leven gaat. Wat ze mooi weet te treffen zijn de gevoelens van mevrouw Palfrey en haar jonge vriend Ludo. In die hoopvolle vriendschap worden beiden niet teleurgesteld. De andere karakters zijn ook goed uitgewerkt, maar die vriendschap geeft het boek die positieve, lichte sfeer.

Mooi boek, maar ik twijfel inderdaad Marjo, of het jou zou bevallen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #90405 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Elizabeth Taylor - Hotel Claremont
Het komt niet op mijn lijstje...

Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #90407 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Elizabeth Taylor - Hotel Claremont
Ik zit helemaal te genieten van jouw commentaar Berdine, je weet het heel raak te zeggen.

Je zag het voor je, de mensen die scharrelen in dat hotel, ze gaven zichzelf toch een doel. De oude mopperkont met reuma vond ik wellicht de ontroerendste van het stel. De broze vriendschap tussen Ludo en mevrouw Palfrey is prachtig beschreven, vooral omdat er toch een soort verliefdheid ontstond bij haar, maar alles werd net niet te ver doorgevoerd. Alles werd mooi gedoseerd.

Dettie

Lees meer
7 jaren 1 week geleden #90632 door marjo
(jawel, toch meegenomen uit de bieb) Er gebeurt genoeg! Alleen niet op niveau van een thriller, maar dat is het dan ook niet.

De schrijfstijl is heel prettig en zoals gezegd: er gebeurt genoeg om me door te laten lezen. Ik werd nieuwsgierig naar hoe het verder zou gaan met die oude mensen. Precies zoals je zegt Dettie: je ziet het allemaal gebeuren, het is niet echt verrassend en toch ook weer wel.

Lees meer
7 jaren 1 week geleden #90633 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Elizabeth Taylor - Hotel Claremont
Hee dat is verrassend! Ik had niet verwacht dat je het zou aanspreken.

Dit boek is voor mij een koesterboek. Zo'n boek dat als je het weer in je handen hebt, laat glimlachen.

Ik vind het echt leuk dat het boek je uiteindelijk toch aansprak.

Dettie

Lees meer
7 jaren 1 week geleden #90634 door marjo
Later zat ik me te bedenken dat Taylor eigenlijk de echte gruwel in een mensenleven beschrijft: eenzaam en verlaten aan je einde komen. De laatste zin van het boek vind ik schrijnend, maar is ook gewoon de waarheid voor velen.

Tijd voor maken pagina: 0.398 seconden