Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5926 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Terwijl ik dan toch aan het vragen ben: Zes ruggen blijkt het tweede deel van een trilogie te zijn. (misschien daarom dat ik het niet snap alhoewel ik op internet nog reacties gevonden heb van mensen die het blijkbaar niet helemaal snapten door de hoeveelheid aan informatie en de korte zinnen) Deel 1 blijkt het Amerikaans riool te heten. Heeft iemand dat gelezen? En wat is de mening over het eerste boek? Is het eerste boek nodig om het 2de te snappen? (ik vond reacties dat het kon appart gelezen worden omdat het een apart tijdstip is.)

Groetjes Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5929 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het zegt me allemaal niets, Inge.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #5970 door Dario
Beantwoord door Dario in topic Re: bericht
'De mens in opstand' van Albert Camus. Ik probeer het steeds opnieuw te lezen, maar ik begrijp het niet. (en 'begrijpen' is bij een filosofisch werk wel zo prettig).
Laatst bewerkt doorDario.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #6018 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Om het even welk boek van Ed Frank, hoewel die natuurlijk amper vijftijg pagina's tellen. Voor school al een aantal boeken verplicht moeten lezen (Romeo en Julia, Tristan en Isolde, Geen wonder dat moeder met de goudvissen praat). Vooral dat laatste was er echt teveel aan, bij de andere twee is het gelukkig nog een bewerking en niet zijn eigen verhaal. Mijn bescheiden opinie natuurlijk en ik begrijp ook wel dat hij veel voorstanders heeft, hoewel begrijpen veel gezegd is. Niet alleen hou ik niet van het genre, zo'n typische jeudboeken waarin een of andere puber in de knoop met zichzelf ligt, ook zij schrijfstijl spreekt mij absoluut niet aan. Bij Tristan en Isolde ergerde ik mij vooral aan hoe alles zo samengeperst is, op twee pagina's wordt er een heel levensverhaal uit de doeken gedaan. Scholen zouden er wel eens rekening mee mogen houden dat niet iedereen hiervoor te vinden is en ook wat andere boeken aanbieden. Het doel van al die boekbesprekingen enzo is toch de leerlingen aansporen meer te lezen, en dat graag te doen, zorg er dan toch eens voor dat er boeken gekozen worden die ook effectief gesmaakt worden en breng eens wat variatie in het aanbod.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #6019 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ach Zorayas, als je nooit boeken zou lezen die je niet leuk vindt, dan kun je toch niet zo genieten van boeken die je wel aanstaan!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #6020 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Misschien, dat weet ik niet, vind het gewoon stom dat ik dan nog drie boeken van diezelfde schijver moet lezen ook. Ik heb onlangs wel nog een bijzonder mooi boek op onze lijst voor Nederlands gevonden. Het Parfum, van Patrick Süskind. Dat is pas en meesterwerk!

Tijd voor maken pagina: 0.466 seconden