Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken die ik niet verder wil lezen dan zo'n 50 pagina's

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4710 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht

irene schreef : Het is een goed recht om voor je mening uit te komen hoor! Zo kocht ik laatst n.a.v. vele enthousiaste reacties en recensies het boek van Foer:

alles is verlicht. Het staat nu in de boekenkast, wie dit boek wil mag het hebben, ik vond er echt helemaal geen verhaallijn inzitten en heb reuze spijt dat ik daar nog heel wat euro's voor heb neergeteld!

Irene

Zonde, het is een schitterend boek. Ik heb het weliswaar niet uitgelezen, maar dat kwam omdat ik nog zoveel andere leuke boeken had liggen en 'm daarom maar terug heb gebracht. Ik kan wel zeggen dat ik van de eerste 3/4 van het boek erg genoten heb. (leen 'm wel weer 's in de bieb)

De verhaallijn komt pas langzaam op gang, maar het is het jongetje dat maakt dat je door wil lezen. Het wereldbeeld van het jongetje is tegelijk naief en geniaal, tegelijk enorm triest maar ook grappig en vertederend.

Het boek zit bomvol originele gedachten en humoristische uitspraken, het is kortom interessant en ontroerend en bovendien ook nog eens bijzonder knap geschreven in een heel eigen stijl.

De rest van de personen emmeren maar wat aan (vind ik dan), dat is wel leesbaar, maar niet echt meeslepend.

Ruil 'm zou ik zeggen, of bewaar 'm voor als je in een andere stemming bent. Ik heb de ervaring dat sommige boeken alleen 'aanslaan' op momenten dat je er ontvankelijk voor bent, tenminste dat geld voor mij.

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4711 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ben je niet in de war met Extreem luid etc, Hendrik? Bij 'alles is verlicht' was er toch geen jongetje? Daar was de hoofdpersoon een jonge man dacht ik.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4712 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht

Marjo schreef : Ben je niet in de war met Extreem luid etc, Hendrik? Bij 'alles is verlicht' was er toch geen jongetje? Daar was de hoofdpersoon een jonge man dacht ik.

Ja, je hebt gelijk :oops: ik ben in de war met Extreem luid en ongelooflijk dichtbij.

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4714 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
En 'extreem luid' etc vond ik al een stuk beter..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 9 maanden geleden #4716 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
ja en ik vond Alles is verlicht weer beter. Smaken blijven verschillen. leuk hè.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 8 maanden geleden #4854 door bianca
Beantwoord door bianca in topic Re: bericht
Absolute Vrienden van John Le Carré. Als je slaap problemen heb, moet je dit boek eens proberen. Het is ook geen thriller.

Mijn website over bookcrossing

www.bi-sa.nl/
Laatst bewerkt doorbianca.

Tijd voor maken pagina: 0.541 seconden