Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jongerentaal

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8072 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht

Zelfs jongeren hebben door dat hun taal niet door iedereen begrepen wordt en sterker nog: dat willen ze niet eens. En wel omdat het hun taal is, en niet die van iedereen.

Daar had ik nu eens geen rekening mee gehouden :?

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8078 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Net zoals exotische buitenlanders het prachtig vinden om hun eigen taal te gebruiken tussen Nederlanders, (doen we zelf in het buitenland waarschijnlijk ook!).

Maar op jouw school wordt gelukkig niet gesproken over geen Nederlandse les meer geven, Wouter. Er is hier een vmboschool waar ze clusterlessen geven: engels, nederlands en wiskunde zijn op dezelfde uren ingeroosterd, en worden om de buert gegeven.

Maar ik hoor geluiden dat het toch niet werkt..
Laatst bewerkt doormarjo.

20 jaren 2 maanden geleden #8157 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
haha een voorbeeld van een debiele vraag...

nou ik kan er ff niks op bedenken om eerlijk te zijn... maar ik moet binnenkort weer een proefwerk over een boek maken dan weet ik er weer een paar ;)

maar we moesten laatst karel ende elegast lezen, en een leesverslag over maken en daar kregen we ook proefwerk over. En daar stonden van die vragen in als hoe kon elegast inbreken bij .... en dan moet je maar onthouden dat hij daar een of ander toveriets voor had waardoor ze sliepen ofzoiets.. ik weet het niet meer precies. Maar dat vind ik domme vragen, dat is niet van belang.

Ik lees liever boeken voor de lol.... en als t dan een dom boek is kan k het tenminste laten liggen. Ik vind het dom dat je mensen gaat dwingen om boeken te lezen. Dat werkt lijkt mij averechts... Ik zal binnen kort een paar voorbeelden geven van domme vragen (A)

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8159 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
oeeee ik wacht vol spanning af!
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8160 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
ben ook reuze-benieuwd!!

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8224 door Sarah2105
Beantwoord door Sarah2105 in topic Re: bericht
Hoi mensen, (en vooral Inge)

Hihi. ik kom hier nu wel een beetje laat mee,maar wat ook erg leuk is om te zeggen als vloek is 'verkouden' of 'hè verkouden', eigenlijk nog beter :)

groetjes, Sarah

(trouwens, ik ben bijna 14, en bij ons op school hoor je af en toe wel zo'n woord vallen, maar toch héél weinig...)

Het ergste van dood zijn zei ze, is dat je dan geen kersen meer kan eten (Jan Wolkers, Turks Fruit.)
Laatst bewerkt doorSarah2105.

Tijd voor maken pagina: 0.548 seconden