Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Momenteel lees ik.....

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31168 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Sinds zondag ben ik aan het lezen in Niemand weet waar ik ben van Julia Samuël. Het beschrijft haar strijd voor Drive Against Malaria en haar strijd tegen borstkanker.

Mooi, indrukwekkend boek in een recht voor zijn raap stijl; zonder zelfmedelijden en met een groot open oog voor de mensen in Afrika.

Joanazinha
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31179 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Vreemd land van Jhumpa Lahiri. Tot op heden (56 blz.) mwah.....
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31190 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nou moe... Ik lees nu De naamgenoot van Jumpa Lahiri, haar debuut, Erg mooi vind ik het, maar nu houd ik erg van dit soort boeken.

Daarnaast lees ik nog steeds in Huis zonder spiegels, een heel dik boek van 700 blz. , ik ben nu bij 480 blz. en... ja berdine... ik lees ook Landwee. leest lastig, en ik ben een beetje te onrustig om me er goed op te concentreren maar het komt goed.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31191 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Wat Jumpha Lahiri betreft gaat het er nog niet om of ik dit soort boeken mooi vind of niet. Ik vind het tot op heden een beetje amateuristisch overkomen. Mogelijk ligt dat aan de vertaling. Dat moet ik op de bieb nog eens uit gaan zoeken.

En Landwee, ach, Dettie, ik zei al dat je er een leeg hoofd voor moet hebben. Aan het eind weet je echt niet meer dan halverwege. Gewoon te duister, dat boek. Ik neem het je niet kwalijk als je het op zou geven. :)
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31195 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
De naamgenoot komt op mij niet amateuristisch over. Ik vind het goed en mooi geschreven. Het is vertaald uit het Engels door Ko Kooman.

Jumpa Lahiri is in Engeland geboren en groeide op in de V.S. Ze schrijft dus in het Engels.

Landwee is een boek voor januari denk ik, als alle kerstdrukte voorbij is.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 6 maanden geleden #31214 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Ik ben van het ene autobiografische boek naar het andere overgestapt. Normaal lees ik weinig autobiografisch, maar deze twee raken me toch wel in mijn hart.

De eerste was Niemand weet waar ik ben van Julia Samuël (binnenkort volgt de recensie) en nu lees ik Ademloos van Kim Moelands; haar verhaal over het leven (en sterven) met/aan Cystic Fibrosis (taaislijmziekte). Tot nu toe erg indrukwekkend. Het leven van de mensen die aan deze ziekte lijden kan op een bepaald moment verbeterd worden door donororganen (bijv. als de longen het niet meer aankunnen). De uitgever heeft ter ondersteuning hiervan in het boek een donorregistratieformulier gestopt. Fantastische actie naar mijn mening! Elke persoon die op deze manier wordt getriggerd om zich als donor te registreren is meegenomen.
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

Tijd voor maken pagina: 0.482 seconden