Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Leesuitdaging 2009

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #28095 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja het boek van Roos Ament is wisselend, toch heb ik het ook met plezier gelezen.

Madame Bovary vond ik vreselijk. Het is wel waar wat je schrijft dat het een andere tijd was maar ik ergerde me scheel aan 'madame' . Een ongelofelijke zeur vond ik het. Maar ja, vrouwen mochten weinig, moesten mooi zijn en borduren (simpel gezegd) dat dat je tegen gaat staan snap ik, maar dat gezeeeuuur.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #28101 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb hier nog 'stellenbosch' staan, Willeke. Ik denk niet dat ik dat ooit lees, misschien wil jij het?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #28102 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Och en het is zo'n mooi boek. Maar je zei al dat je niet wist of het wat voor jou was.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #28107 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Ik heb hier nog 'stellenbosch' staan, Willeke. Ik denk niet dat ik dat ooit lees, misschien wil jij het?

Gráág Marjo! Ga je dat echt niet lezen dan?

Madame Bovary vond ik vreselijk. Het is wel waar wat je schrijft dat het een andere tijd was maar ik ergerde me scheel aan 'madame' . Een ongelofelijke zeur vond ik het.

Ik moest me ook enorm over al dat zelfmedelijden heenzetten Dettie, maar toen ik eenmaal bedacht dat het een man was die het schreef en in een totaal andere tijd waardoor het zelfs wel vooruitstrevend was toen, kon ik de knop wel omzetten.

Het zegt ook wel heel veel over hoe er toen naar vrouwen gekeken werd, en het boek geeft zo ie zo een mooi tijdsbeeld.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #28130 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht

Dettie schreef : Madame Bovary vond ik vreselijk. Het is wel waar wat je schrijft dat het een andere tijd was maar ik ergerde me scheel aan 'madame' . Een ongelofelijke zeur vond ik het. Maar ja, vrouwen mochten weinig, moesten mooi zijn en borduren (simpel gezegd) dat dat je tegen gaat staan snap ik, maar dat gezeeeuuur.

Dettie

Hoe bestaat het Dettie!

Het is een van mijn lievelingsboeken. Een boek ook dat ik regelmatig herlees.

Zou het boek niet door een vrouw geschreven kunnen zijn Wil?

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
17 jaren 2 maanden geleden #28131 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Zou het boek niet door een vrouw geschreven kunnen zijn Wil?

Jawel, dat denk ik wel hoor. Ik bedoelde het meer in de context dat ik me er wél blijvend aan het zelfmedelijden had gestoord.

Nu dacht ik ..ach het is door een man geschreven, en die keken toendertijd nu eenmaal anders dan vrouwen dan tegenwoordig. En toen vond ik het ook wel juist veel over het tijdsbeeld zeggen.

Het is altijd bijna onmogelijk om uit te leggen, maar waarom vind je het zo mooi Jeanette?

Groetjes

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Tijd voor maken pagina: 0.498 seconden