Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boeken kopen....voorlopig niet meer :D

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22402 door Bookiewurm
Boeken kopen....voorlopig niet meer :D werd gestart door Bookiewurm
Wat boeken betreft ben ik een ontzettende hebbert, ja ik zeg het eerlijk. Maar vanochtend heb ik mij heilig voorgenomen om eens een poosje geen boeken meer te kopen en de route naar de bieb maar eens wat frequenter te gaan befietsen.

De reden hiervan is dat ik inmiddels al geruimte tijd aan het inpakken ben, aangezien we volgende week gaan starten met een ingrijpende verbouwing. Zonde als al die boeken bloot moeten staan aan stof, gruis of andere schadeveroorzakers dus ik ben mijn hele huisraad aan het inpakken. 20 verhuisdozen gehaald en vol goede moed aan de slag, maar wat heb ik belachelijk veel boeken, zeker voor mijn jonge jaren;). Studieboeken, tuinboeken, kookboeken, hobbyboeken, kinderboeken, reisboeken en dan dus alle romans, trillers en overige literatuur. Aan vrijwel elk boek kleeft een herinnering, het ene boek heb ik gekregen van mijn beste vriendin, het andere boek kocht ik van mijn eerste salaris van mijn bijbaantje, etc, etc. Probeer dan maar eens om je boekencollectie uit te dunnen...

Dus mochten jullie me de aankomende periode niet meer zoveel horen, zien of lezen: ik ben aan het opruimen en daarna aan het verbouwen!

Nu nog de 10 boeken uitkiezen die in mijn nachtkastje mogen om deze periode door te komen...

Groet, Maaike (met excuses voor het wat lange, dramatische ;) verhaal)
Laatst bewerkt doorBookiewurm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22403 door Bep
Beantwoord door Bep in topic Re: Boeken kopen....voorlopig niet meer :D

Bookiewurm schreef : Wat boeken betreft ben ik een ontzettende hebbert, ja ik zeg het eerlijk. Maar vanochtend heb ik mij heilig voorgenomen om eens een poosje geen boeken meer te kopen en de route naar de bieb maar eens wat frequenter te gaan befietsen.

De reden hiervan is dat ik inmiddels al geruimte tijd aan het inpakken ben, aangezien we volgende week gaan starten met een ingrijpende verbouwing. Zonde als al die boeken bloot moeten staan aan stof, gruis of andere schadeveroorzakers dus ik ben mijn hele huisraad aan het inpakken. 20 verhuisdozen gehaald en vol goede moed aan de slag, maar wat heb ik belachelijk veel boeken, zeker voor mijn jonge jaren;). Studieboeken, tuinboeken, kookboeken, hobbyboeken, kinderboeken, reisboeken en dan dus alle romans, trillers en overige literatuur. Aan vrijwel elk boek kleeft een herinnering, het ene boek heb ik gekregen van mijn beste vriendin, het andere boek kocht ik van mijn eerste salaris van mijn bijbaantje, etc, etc. Probeer dan maar eens om je boekencollectie uit te dunnen...

Dus mochten jullie me de aankomende periode niet meer zoveel horen, zien of lezen: ik ben aan het opruimen en daarna aan het verbouwen!

Nu nog de 10 boeken uitkiezen die in mijn nachtkastje mogen om deze periode door te komen...

Groet, Maaike (met excuses voor het wat lange, dramatische ;) verhaal)

Vandaar je bijnaam dus :). Ik ken het probleem een beetje. Ik heb veel filosofieboeken, omdat de flaptekst me aansprak maar ik heb ze nauwlijks gelezen en ben dat ook niet meer van plan (op een enkele na).

Ik heb een boekenkastje vol met literatuur, waarvan ik het meeste nog niet heb gelezen, maar dat nog wel ga doen. Dat vind ik itt tot bij die filosofie een mooi vooruitzicht. Van elke auteur die mij aanspreekt wil ik wat hebben, maar één titel is eigenlijk al genoeg en voor de andere ga ik wel naar de bieb. Geen boekenkasten erbij voor mij :). Succes met opruimen / verbouwen.. en veel leesplezier.
Laatst bewerkt doorBep.

Lees meer
18 jaren 3 maanden geleden #22404 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Oh Wandelaartje, ik ken het probleem...

Wij roepen ook al tijden dat we nu écht eens boeken moeten gaan ruimen.

Maar ja dan lees je weer een flaptekst en wil je het toch echt nog gaan lezen ook al staat het jaren ongelezen in de kast. Of heb je net als jij herinneringen aan een boek. En ondertussen komen er alleen maar boeken bij en bij en bij...

Succes met opruimen enne als je door je 10 boeken heen bent... je kan altijd boeken van me lenen :D

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 2 maanden geleden #23019 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Nou ik heb vorige week de eerste dagen van de vakantie besteed aan opruimen. Niet aan boeken trouwens. Bij mij gaat er bitter weinig weg. En de boeken die ik aan De Slegte probeerde te slijten wilden ze niet!

Nee, omdat ik zoveel verschillende interesses heb, komen er via post zoveel zaken binnen dat zich dat jarenlang ophoopt als je er geen juiste bergplaats voor hebt. Daardoor zijn er stapels papier in de loop der jaren gegroeid. Ik heb er nu nog drie van 40 cm hoog. Ik heb dus echt zitten verscheuren en weggooien, maar er blijft veel te veel over. Dingen die je wilt bewaren. Dus de boekenkasten op mijn slaapkamer worden door drie van die hoge stapels geblokkeerd. Verder probeer ik ook de stapels kranten weg te lezen, maar dat gaat maar tergend langzaam. Ik heb nog een stapel oude volkskrant katerns (een enkel katern dat over is gebleven, maar dat met de jaren uitgroeit tot een stapel van een meter hoog. Eerst moet nog een stapeltje nrc weggewerkt worden).

Om niet alles rond te hebben slingeren, zoek je naar creatieve oplossingen. Wegbergen in een kastje bv. Ik ben nu slim geworden en berg het nu niet zomaar weg, maar verpak ik in plastic zakken tegen de stof. Vooral als dat ook stapels in een open rek betreft, is dat verdomd handig.

Maar voor boeken moet ik nodig ruimte creeeren. Daarom ben ik een plank cd's aan het ontruimen. Die stop ik in dozen, die ik onder mijn bed schuif, zo wordt elke vierkante cm ruimte benut!
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
18 jaren 2 maanden geleden #23027 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Maar ooit is het echt allemaal vol, Roel.. verhuizen??
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 2 maanden geleden #23045 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Vééél verhuizen is een nog betere tip. :D Dan ga je steeds meer wegdoen.

Ben in 6 jaar tijd, 6 keer verhuisd en tijdens en sindsdien gaat alles gelijk weg.

Dettie

ocherm Roel, we plagen je wel he.
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.647 seconden