Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Humor...?..?

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14532 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
O ja, in de geheime tuin van Burnett Frances Hodgson moest ik vaak glimlachen bij de idyllische tafereeltjes, o. a. met dat roodborstje; er hing zo'n romantische sfeer (bijna overromantisch) dat het me deed glimlachen. Er komen veel vrolijke, zonnige passages in voor.

En in het 1ste boek van Frank McCourt (titel schiet me niet te binnen), waren, ondanks de ellende, ook vele stukken die me deden lachen.. maar welke weet ik niet meer (was er niet iets met een engel met wie hij praatte).

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14534 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Op bol.com kun je de eerste pagina's lezen van "De ongeborene" van Arie Storm. Daar moet ik erg om (glim)lachten.

Maar het is denk ik heel moeilijk iets te vinden wat iederéén aan het lachen maakt. Dimitri Verhulst misschien?
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14535 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik denk dat ook Verhulst niet iedereen aan het lachen krijgt. Ik ken mensen die hem verschrikkelijk vinden..

Ik heb er vijf gelezen, en heb geen humor gezien..

Kun je aangeven wat precies Berdine?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14543 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Wat bedoel je precies, met vijf? Vijf boeken van Verhulst of vijf bladzijden van Storm?
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14544 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht

tiba schreef : En in het 1ste boek van Frank McCourt (titel schiet me niet te binnen), waren, ondanks de ellende, ook vele stukken die me deden lachen.. maar welke weet ik niet meer (was er niet iets met een engel met wie hij praatte).

Tiba.

De as van mijn Moeder, fantastistisch boek ja.

Qua humor in de Nederlandse literatuur denk ik meteen aan Kaas van Vestdijk en aan de boeken van Hans Dorrestijn.

De schrijnende lach, het lijkt wel of er geen boeken zijn met lichtvoetige humor. Het is spot, ironie (Reve) of het is een relativerende en verlichtende toets in een verder pijnlijk boek.

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14545 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht

het lijkt wel of er geen boeken zijn met lichtvoetige humor

Ik weet niet precies wat je bedoelt met "lichtvoetige humor". Die dingen zijn zo moeilijk te definiëren. In elk geval doet dit me denken aan Joe Speedboot van Wieringa.

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Tijd voor maken pagina: 0.444 seconden