Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Martine F. Delfos - Dat nare gevoel ca 10-11+

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56989 door dettie
over seksueel misbruik bij kinderen/jongeren en wat je ertegen kunt doen

zie www.leestafel.info/martine-delfos

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56991 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Martine F. Delfos - Dat nare gevoel ca 10-11+
Komen ook loverboyspraktijken aan de orde?

Afgezien van het feit dat het me verbaast dat je dit wilde lezen!

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56992 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Martine F. Delfos - Dat nare gevoel ca 10-11+
Nee, het gaat echt om het misbruik zelf. Wel wat onder misbruik verstaan wordt en wat voor gevoelens

dat oproept en hoe je het kunt verwerken en kunt stoppen. Erg integer geschreven.

Hier staat de inhoudsopgave pdf.swphost.com/inhoudspdf/6593inhoud.pdf

Ik vond het ook moeilijk om te lezen en moest wel even over een drempel heen maar ik hield me voor ogen dat

kinderen wel moeten weten dat het boekje bestaat. Ook al help je er één mee dan is dat al fijn.

Dus toch maar even tanden op elkaar. Maar Martine Delfos schrijft het wel op precies de goede toon.

Geen zielige verhalen, gewoon heel informatief.

Dettie

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #57002 door WilV
Goed dat er dit soort boeken verschijnen

en goed dat jij er er, ondanks het zware onderwerp, een recensie over hebt geschreven.

Je weet nooit wie het zo op het spoort komt en wie je er zo mee helpt!!

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #57004 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Martine F. Delfos - Dat nare gevoel ca 10-11+
Ik weet het zo net nog niet, of het goed is dat er allemaal van dit soort boeken zijn. Als ze alleen gebruikt zouden worden om kinderen te helpen, dus door ervaren hulpverleners, ok, maar kinderen lezen dit ook 'zomaar', en dat vind ik eigenlijk maar niks.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #57007 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Martine F. Delfos - Dat nare gevoel ca 10-11+
Goed boek! En het advies om te praten is heel belangrijk want de misbruiker vertelt uiteraard het tegenovergestelde aan zijn/haar slachtoffertje.

Wat jij zegt over dat kinderen het "zomaar" lezen is natuurlijk helemaal waar Marjo. Maar van de andere kant is misbruik vaak goed verborgen en is het juist bedoeld om kinderen naar de hulpverleners te leiden. Wie naar een hulpverlener gaat heeft vaak al gepraat natuurlijk. Het is juist belangrijk om de aanzet tot praten te geven. Wie het leest en het zelf (gelukkig) niet meemaakt kweekt misschien wel wat meer begrip en dat is ook mooi meegenomen.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.494 seconden