Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Sándor Márai - De gravin van Parma (Samenleesboek februari/maart 2005)

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden - 17 jaren 1 maand geleden #1977 door dettie
In het voorwoord schrijft Márai dat de lezer bij de beschrijvingen van zijn held direct aan Giacomo Casanova zal denken. Hij ontkent ook niet dat het over deze legendarische avonturier gaat maar het enige dat een historisch feit is in dit boek is de ontsnapping van Casanova uit de Piombi de beruchte Loden Kamers van Venetië. De rest berust op Márai's fantasie.

Lees verder...

www.leestafel.info/sandor-marai

Bernadet
Laatst bewerkt 17 jaren 1 maand geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden - 19 jaren 10 maanden geleden #1984 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
het is enorm moeilijk om een verslag te maken als je weet dat mensen het nog moeten lezen. Het beste van het boek moest ik weglaten omdat ik anders het hele verhaal verklap. Ik ben erg benieuwd hoe jullie het vinden.

marjo het begin is een beetje taai maar het is de moeite waard om het verder te lezen.

Bernadet
Laatst bewerkt 19 jaren 10 maanden geleden doordettie.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2016 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Ik zit momenteel op 50 in De gravin van Parma en ik moet zeggen tot nog, het heeft het niveau van Gloed. Genieten geblazen dus!
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2017 door dettie
Oh Rotor het wordt nog veel mooier, ik vond het begin het slechtse deel van het boek. Het lijkt wel of Márai steeds meer in het verhaal komt. Hoe meer het verhaal verder gaat hoe mooier het (vooral het woordgebruik) wordt en er is nog een zeer verrassende wending!

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2137 door bianca
Beantwoord door bianca in topic Re: bericht
Ik ben in dit boek begonnen, maar het kan me nog niet boeien. Ik ben nu op bladzijde 60. Hopelijk wordt het beter.

Mijn website over bookcrossing

www.bi-sa.nl/
Laatst bewerkt doorbianca.

Lees meer
21 jaren 4 maanden geleden #2140 door dettie
Je hebt gelijk Bianca, het begin vond ik ook zwaar om door te komen en ik voelde me behoorlijk teleurgesteld omdat ik me erg verheugd had op het boek. Casanova blijft een hele tijd zo bezig over zichzelf en overdenkt dat de gravin van Parma misschien wel zijn enige echte liefde is geweest. Ik dacht op gegeven moment 'Nu weten we dat allemaal wel'.

Misschien dat je een stuk kan overslaan en verder gaan bij de komst van de graaf. (volgens mij is het boek in hoofdstukken verdeeld en staat die komst ook vermeld als titel, maar weet het niet zeker.)

Vanaf dat gedeelte vond ik wel erg goed en zelfs verrassend.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.558 seconden