Thema augustus 2020 - KAMERs vol boeken

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95209 door dettie
Thema augustus 2020 - KAMERs vol boeken werd gestart door dettie
In deze vakantiemaand, waarin veel mensen een hotelkamer boeken (ondanks Corona) is het thema kamer(s).

Elke dag een nieuw boek over dit thema.

Veel plezier!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95211 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema augustus 2020 - KAMERs vol boeken
Ik merk maar weinig van geboekte vakanties. M'n zorg voor vakantiekatten ligt vrijwel compleet stil.

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95213 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema augustus 2020 - KAMERs vol boeken
Hier in het dorp (Schoorl) is het razend druk met toeristen, veel Duitse mensen, maar ik hoor soms ook iets van Zweeds of Deens.

Alles is helemaal volgeboekt hoorde ik, hotels, huisjes, bed en breakfast etc. Wel gezellig maar ook druk, dus mij zie je niet in het dorp, alle terrassen zitten ramvol. Echt een vakantiesfeertje.

Dettie

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95214 door dettie
Kamer in Oostende

Koen Peeters

Een schrijver vertelt over zijn jarenlange vriendschap met een schilder. Telkens ontmoeten ze elkaar in Oostende, waar ze allebei ooit de liefde van hun leven gevonden hebben. Ze lopen rond in de Stad aan Zee met haar roekeloze talent voor toerisme, fameuze kunstenaars en het zilveren Noordzeelicht. Ze spreken af in hotels, flaneren, dwalen tussen de Oostendenaars. Ze vertoeven in het gezelschap van vissers, Congolezen, tragische architecten, Snoek en Claus, Spilliaert en Ensor. En vrouwen.

De schrijver en de schilder zijn nieuwsgierig, soms opdringerig, nooit onbeschoft. Ze ontwikkelen een ironische onderzoeksmethode, het perspectivisme, op zoek naar de Onvoltooid Oostendse Tijd. Niets blijkt dan nog toevallig. In hun ontmoetingen ontdekken ze hoe ze op zeldzame, kostbare, melancholische momenten door elkaars ogen kunnen kijken. Zelfs diep terug in de tijd.

Met Kamer in Oostende brengt stilist Peeters een even fijnzinnig als ontroerend boek.

Koen Peeters (1959) studeerde antropologie en pers- en communicatiewetenschappen in Leuven. Hij kreeg de Nieuwe-Yangprijs voor zijn debuut Conversaties met K. (1988). Daarna verschenen van hem Bezoek onze kelders, De postbode (NCR-prijs), Het is niet ernstig, mon amour (Literaire Prijs van de Provincie Vlaams Brabant) en Acacialaan (longlist AKO Literatuurprijs). Hij is redacteur van Dietsche Warande & Belfort.

ISBN 9789403160504 | Paperback | 240 pagina's | De Bezige Bij | mei 2019

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95215 door dettie
Citaat van de dag

Een kamer zonder boeken is als een lichaam zonder ziel.

Mary Coyle Chase (1906-1981)

Amerikaanse journalist, toneelschrijver en romanschrijver voor kinderen

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95216 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema augustus 2020 - KAMERs vol boeken
Klinkt als een boek voor m'n lijstje. Eens kijken of de bibliotheek het heeft.

Nou, dat moet dus maar wachten tot ik weer zonder problemen naar de centrale bibliotheek kan.

Tijd voor maken pagina: 0.562 seconden