Belledonne Kamer 16
Anke de Vries
Als de grootvader van Robert sterft, vindt Robert tussen zijn spullen een klein notitieboekje en een kogel. Het eerste dat hij leest als hij het boekje openslaat is: 'Ik leef, ik leef. Mijn God hoe is het mogelijk...' Verder staat er weinig in: een paar zinnen, een paar initialen, soms een korte gedachte. Helemaal voorin staat alleen een naam, 'Robert Macy', en in het boekje zelf de naam van een Frans pension, 'Belledonne'.
Robert kan zijn vondst niet van zich afzetten. Een jaar later besluit hij af te reizen naar Frankrijk om pension Belledonne te bezoeken. Zal hij ook de rest van de raadselachtige geheimen uit het notitieboekje kunnen ontrafelen?
Biblion recensie
Robert gaat op zoek naar een pension in de Franse Alpen, nadat hij een kogel en een zakboekje heeft gevonden, die hem blijven intrigeren. Hij ontdekt dat de kogel te maken heeft met verraad van verzetsstrijders in de Tweede Wereldoorlog.
Boeiende jeugdroman, die deze herdruk ten volle waard is. Omdat steeds een klein stukje van het gebeurde wordt ontrafeld, blijft de spanning erin. Door de goede karaktertekening en de spanning, zowel als de romantiek een goed boek voor jonge mensen vanaf ca. 13 jaar.
De taal is levendig, bevat veel dialogen, en de leesbaarheid wordt bevorderd door de duidelijke bladspiegel.
Nieuw omslag met een rode achtergrondkleur.
ISBN 9789047708285 | Hardcover | 140 pagina's | Lemniscaat | oktober 2016 12e druk
Leeftijd 13+