Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema april 2018 Met een boek in de hand kom je door het ganse land (thema NEDERLANDSE PLAATSEN)

Lees meer
8 jaren 2 maanden geleden #86038 door dettie
Sorry ik was hiermee bezig en kreeg een telefoontje dat nogal lang duurde en toen was ik kwijt dat ik het nieuwe themaboek nog moest plaatsen.

Morgen dus weer een nieuw themaboek.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 2 maanden geleden #86048 door marjo
Nijmegen! En niet eens Thomas Verbogt, dE Nijmegenschrijver!!

Lees meer
8 jaren 2 maanden geleden #86052 door dettie
Ja Leestafel, altijd een verrassing!! :D

Dettie

Lees meer
8 jaren 2 maanden geleden #86054 door berdine
Dat moet je dan net weten Marjo. Ik heb ooit maar één boek van hem geprobeerd. Ik moest na jouw bericht lang zoeken voor ik een recensie/beschrijving van een boek van hem vond waarin Nijmegen inderdaad wordt genoemd.

Ik zou zeggen: mocht je nog tips hebben over plaatsen die niet aan bod zijn geweest: geef het door aan Dettie! :D

Lees meer
8 jaren 2 maanden geleden #86058 door marjo
Dat komt dan vast omdat zijn niet direct over de stad gaan, maar de verhalen spelen wel in Nijmegen.

Lees meer
8 jaren 2 maanden geleden #86060 door dettie
Nijmegen

Poppenkind

Carolien Cramer

Poppenkind: De ervaringen van jong meisje in Nijmegen tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Over een gewoon meisje in een ongewone wereld

Als de elfjarige Hanna op een morgen vroeg wakker schrikt, en naar buiten kijkt, ziet alles er anders uit. De wereld van een dag geleden bestaat niet meer. Die verdwijnt op het moment dat de vliegtuigen overvliegen en de bruggen ontploffen. De oranje ochtendhemel kleurt langzaam zwart. Het huis beweegt en buiten loeien de sirenes - luchtalarm. Door het open raam dringen rookwolken naar binnen. Ze denkt dat ze doodgaat. Nee, ze weet het zeker. Het is 10 mei 1940.

ISBN 9789463452151 | Hardcover | 259 pagina's | Pumbo.nl | januari 2018

Tijd voor maken pagina: 0.416 seconden