Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema november 2006 - slavernij

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11813 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
gggggggggggrrrrrrrrrrr nog meer boeken die ik zou willen (her)lezen.

De negerhut van oom Tom was het boek die ik kreeg bij mijn vormsel, van een tante geloof ik. Het heeft jaren weggelegen in de kast omdat mijn ma had horen zeggen dat er nogal veel "erge" passages in kwamen. Mijn ma las (en leest) niet maar geloofde wel altijd andere mensen op het gebied van boeken. Nu staat het hier in de boekenkast. Zou het eindelijk eens moeten herlezen, is al zolang geleden dat ik er veel van vergeten ben.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11814 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
ja erg he Inge, ik zie ook zovéél boeken voorbij komen die ik ook graag zou willen lezen maar dan moet ik toch echt in een groter huis gaan wonen. Ik kan ze niet meer kwijt!

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

19 jaren 8 maanden geleden #11816 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ik ben blij dat het nu De hut van Oom Tom heet, ik heb dat altijd zo'n raar woord gevonden, negerhut.

De Bekende wereld heb ik vorig jaar gelezen, prachtig boek vond ik dat!

Ik zou gewoon eens een jaar iets moeten krijgen waardoor ik niet kan werken, alleen maar kan lezen, heerlijk lijkt me dat. Ik zie nu al uit naar mijn pensioen, dan ga ik zitten met een boek en KLAAR!

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11818 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Gelukkig hebben we daar een bieb voor, die de boeken graag terugwil..maar het blijft een feit dat we het niet bij kunnen benen.

Wat dit thema betreft komt daar nog bij dat ik tot op heden alleen de Hut en de Suiker ken. Haley alleen van de tv, niet het boek..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 8 maanden geleden #11820 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ha Desiree, mijn droom is nog steeds een huis in de duinen te bouwen waar gasten die behoefte aan rust hebben, even bij willen tanken, zeer welkom zijn. En natuurlijk zijn in dat huis véél boeken. Het huis gaat dan 'Bladerlust' heten.

(nu die staatsloterij maar eens winnen)

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

19 jaren 8 maanden geleden #11821 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
En dan met zo'n bibliotheek met een open haard en prettige oude stoelen en in iedere kamer stapels boeken .... heerlijk, zuster Klivia!

Er schijnt overigens in Friesland wel een boekenhotel te zijn.

vrgr, Desiree

Tijd voor maken pagina: 0.387 seconden