Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema april 2016 - Buren

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74876 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema april 2016 - Buren
O ja, dat kan ook nog!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74877 door dettie

Renate schreef : Ieorg Idur

Roald Dahl

Ik heb het gisteren uit de bibliotheek gehaald en toen m'n vader naar het toilet was gelezen. Een heel leuk boekje en de oplossing voor het groeiprobleem is op z'n zachtst gezegd heel verrassend en inventief.

Het lijkt me zo'n lief verhaal.

Dettie

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74878 door Stef7sa
Beantwoord door Stef7sa in topic Re: Thema april 2016 - Buren
Het is ook een heel lief verhaal.

<r>Stef Smulders<br/>
Auteur <URL url=" italiaanse-toestanden.duepadroni.it "> </s><I><s></s><B><s></s>Italiaanse Toestanden<e></e></B><e></e></I><e> </e></URL><br/>
Humoristische korte verhalen over het emigreren naar en wonen in Italië</r>

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74904 door dettie

Ciao Buurman!

Renée de Haan

Ciao Buurman! Een boek om te lezen, een cd met beeldmateriaal en muziek.

Laat u meeslepen in het verhaal, de foto's en de authentieke liederen. Toscane zoals het was in 1993. Een Nederlands gezin pioniert. Begint met niets en wint veel. Na 15 jaar kijkt Renée de Haan, samen met haar man en drie kinderen, terug op het eerste jaar in Volterra, Toscane, Italië. Nuchtere Nederlanders bij wie inmiddels Italiaans bloed door de aderen stroomt.

Het begin

Vier uur. We blijven achter het hek staan en kijken, kijken alsof er een toekomst te zien valt. Hoe groot is dit huis eigenlijk? Groot genoeg? Ik ken alleen de keuken en de wankele meubels, de vergane balken. Anna gooit even later haar door de jaren goed gevette armen om mijn middel: "Bella, come sei bella" en ze troont me haar vertrouwde keuken in, waar binnen vijf minuten een open haard knettert.

Het eind

Gigi pakt zijn gitaar in om twee uur 's nachts. Salvo lacht dat het tijd wordt om naar huis te gaan, Piero vraagt waarom ze dat ene liedje niet gespeeld hebben en de uren kabbelen voort. In een ledigheid die te vol is om op te schrijven. Die mag je meemaken. Tot er ergens iets van zonlicht gloort en het laatste liedje heel teder een afscheid in zich draagt. Nou ja, afscheid. Iedereen kust iedereen en spreekt af: morgen zitten we hier weer. Zelfde tijd, zelfde plaats. Ook al gaat het niet door, in gedachten zijn we bij elkaar en overmorgen delen we weer echt. Of volgende week. Met altijd dat woordje: Ciao!

ISBN 99789079180066 | Paperback | 192 pagina's | Cb Diverse Nederlandse Uitg | juli 2008

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74905 door dettie
Citaat van de dag

De onpersoonlijke hand van de overheid kan nooit de helpende hand van een buurman vervangen.

Hubert H. Humphrey

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74914 door Stef7sa
Beantwoord door Stef7sa in topic Re: Thema april 2016 - Buren
Met dat citaat ben ik het toch niet helemaal eens. Ik geef in zekere zin toch de voorkeur aan de onpersoonlijke hand van de overheid. Met de buurman kun je ruzie krijgen.

<r>Stef Smulders<br/>
Auteur <URL url=" italiaanse-toestanden.duepadroni.it "> </s><I><s></s><B><s></s>Italiaanse Toestanden<e></e></B><e></e></I><e> </e></URL><br/>
Humoristische korte verhalen over het emigreren naar en wonen in Italië</r>

Tijd voor maken pagina: 0.402 seconden