Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juni 2006 - verhalenbundels

Lees meer
20 jaren 2 weken geleden #8800 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Onno Damsté.. zijn boeken heb ik, maar die zien er niet meer zo mooi uit als op dit plaatje!
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 2 weken geleden #8801 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Stukgelezen Marjo?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 2 weken geleden #8802 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Het waren pockets, en ze zijn al ruim 35 jaar oud. Niet eens zoveel gelezen, maar wel vaak in handen gehad om iets na te kijken of zo.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 2 weken geleden #8803 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ik heb het boek ook gelezen en denk dat ik het ook had, volgens mij in een veel oudere uitgave dan 1998. Ik keek even in mijn boekenkast, maar vond het niet terug. Ongetwijfeld zit het nu elders....

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
20 jaren 2 weken geleden #8804 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht

Verborgen verhalen uit Oost-Europa

Antonia Barber

Dat lijkt me een leuk boek zeg, lijkt me geweldig leuk om te lezen.

daar ga ik eens achteraan

Groetjes,

Wil

Het boek viel me ook op, Wil! Ik dacht al dat het ook bij jou in de smaak zou vallen :D .

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
20 jaren 2 weken geleden #8813 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Romeinse sagen en verhalen

Onno Damsté

Navertelling van de sagen en legenden van de oudste geschiedenis van Rome door de bekende classicus en verteller Onno Damsté.

Opgenomen zijn beroemde en altijd weer aansprekende verhalen over de stichting van Rome, de koningstijd, de strijd tussen partriciërs en plebejers en de veroveringstochten van Rome in Italië, ontleend aan de Romeinse dichter Vergilius en de geschiedschrijver Livius. Beroemde verhalen die een grote invloed hebben uitgeoefend op latere literatuur (bijv. Shakespeare's Coriolanus) en schilderkunst, zoals de geschiedenis van Aeneas, Romulus en Remus, de Sabijnse maagdenroof, vele andere zijn op beknopte en levendige wijze opgetekend.

In de 19e druk zijn in de kantlijnen korte verklarende aantekeningen opgenomen; het geheel is geïllustreerd met vele afbeeldingen (zwart-wit) van deze legendes in de latere schilderkunst. Ook is de lay out verruimd, de tekst werd gemoderniseerd. Het boekje biedt een gemakkelijk toegankelijke ingang tot de sagenwereld van het antieke Rome.

Vanaf ca. 13 jaar.

Uitgever Spectrum, Uitgeverij Het ISBN 9027466602 Bindwijze Paperback Verschijningsdatum oktober 1998 Aantal pagina's 248 1e dr.: Utrecht [etc.] : Het Spectrum, 1958. -
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.384 seconden