Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juni 2006 - verhalenbundels

Lees meer
20 jaren 1 week geleden #8931 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Bernadet wanneer wordt er begonnen aan ons kasteel daar?????? Je weet wel dat koninklijk ding die een heel eind geleden te koop stond????? Waar we met z'n allen gingen wonen???? Het wordt hoog tijd dat er werk van gemaakt wordt

Hou op schei uit! Dat ding is nu net verkocht, maar al die tijd stond het maar te koop! Ik heb het al 1000 x ingericht mét zo'n mooie bibliotheek, mooie, lekkere in-wegkruip-banken of stoelen, open haard en zo

En had in gedachte een zeekamer en een duinkamer (uitzicht op zee of duin dus) een goede kok die ons steeds de heerlijkste dingen voorzet en ga zo maar door....

*Zucht* dat ik de staatsloterij nou toch steeds niet win hè.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 6 dagen geleden #8937 door dettie
Een heel jaar lang verhalen

G. Adams

Bundel met 366 verhaaltjes en gedichtjes die samen het jaar vullen, vaak aangepast aan jaargetijden, feestdagen e.d. Dit grote, dikke (2,6 cm), zware boek heeft een zeer aantrekkelijke cover met een compilatie van illustraties uit het boek gegroepeerd om de titel en subtitel. Het gele kader is voorzien van de maanden van het jaar in letters.

Het boek is onderverdeeld in maanden die aangegeven zijn met verschillende kleuren die terugkomen in de inhoudstabel waarin de titels per maand staan gegroepeerd en bovenaan elke blz. (aan de bovenkant kun je zo de maand terugzoeken). In de gekleurde band staat de datum. Bij de titel daaronder staat, in een klein kalendertje, nogmaals de datum.

De verhalen (soms meer dan een pagina lang) en gedichten zijn eenvoudig van plot en voor kinderen vanaf ca. vier jaar goed te begrijpen. De woordkeus is vrij makkelijk. De aanstekelijk vrolijke illustraties (inkttekeningen ingekleurd met waterverf in felle kleuren) staan overal en completeren dit in zijn soort prachtige boek!

Bron:Biblion

Uitgever Kluitman ISBN 902068650X Bindwijze Harde kaft Verschijningsdatum oktober 1998

Lees meer
20 jaren 6 dagen geleden #8938 door dettie
Citaat van de dag 30 juni 2006

Wees waakzaam!

Een onderschatte analfabeet

zou best eens de puntjes

op de i kunnen zetten.

Sölly Steffensky

Lees meer
20 jaren 6 dagen geleden #8939 door dettie
En dit was alweer het laatste boek van de themamaand. (Ik ben maar geëindigd met een heel jaar lang verhalen kunnen jullie nog even vooruit)

Ik vond het een verrassende maand, had niet verwacht dat er zoveel mooie verhalenbundels bestonden. En dan heb ik nog niet eens alles gemeld, er waren er nog zoveel meer.

Bernadet

Lees meer
20 jaren 6 dagen geleden #8941 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Erg leuk inderdaad.

ik ben niet zo n verhalen mens,..maar heb toch wel wat bundels op mijn lijstje bij geschreven.

groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
20 jaren 6 dagen geleden #8943 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik had er geen erg in dat het alweer voorbij was..

Mooie boeken weer, zoals iedere keer..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.486 seconden