Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema januari 2006 - Winter

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5794 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ja, interessant thema!

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #5795 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Computerheks in de sneeuw

Francine Oomen

Hecksbrück is een wintersportplaats speciaal voor heksen. Computerheks Ursula, haar leerlingheksen Trix en Lot, en lastpost Karel willen daar een weekje lekker skiën.

Bij aankomst blijkt het verdacht rustig te zijn in het dorp. Dan horen ze ook waarom: er zijn drie heksen en een tovenaar verdwenen. Er wordt zelfs gefluistert dat de Grote Verschrikkelijke Sneeuwpop terug zou zijn… Ursula gelooft er allemaal niks van. De Grote Verschrikkelijke Sneeuwpop bestaat helemaal niet, dat is gewoon een sprookje. Maar dan verdwijnen ook Karel en Lot.

Ursula moet iets doen. En snel ook, voordat het te laat is…

Jaar : 2000 ISBN : 90 269 9378 1 Bindwijze : gebonden Pagina's : 80 AVI niveau : 8 Unieboek, Met tekeningen van Philip Hopman
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #5796 door dettie
Citaat van de dag 6januari 2006 (driekoningen)

De Drie Koningen doen de dagen lengen,

en de nachten strengen.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #5802 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Smilla s gevoel voor sneeuw heb ik gelezen, lang geleden,

maar ik kan me niet zo goed meer herinneren wat ik er van vond,

Het lijkt me nog lastig om goede titels te vinden Bernadet,

maar het lukt je zo te zien goed..

groetjes,

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #5803 door dettie
Smilla's gevoel voor sneeuw

Peter Hoeg

Smilla Jaspersen is de dochter van een Groenlandse zeehondenvangster en een rijke Deense arts. Een jonge vrouw, opgegroeid in twee culturen. Smilla kent de eigenschappen van sneeuw en ijs als geen ander. Wanneer haar buurjongetje Esajas dood in de sneeuw aan de voet van een steiger wordt gevonden, ziet zij dat de voetsporen op het dak niet kloppen met de verklaring dat hij tijdens zijn spel gevallen zou zijn.

In het decor van Kopenhaagse straten en een Groenlandse gletsjer ontrafelt Smilla haarfijn de omstandigheden die leiden tot Esaja's dood, te beginnen met Esaja's vader die stierf tijdens een expeditie naar Groenland.

Brutaal en eigenzinnig baant zij zich een weg door een kluwen van wetenschappers en ambtenaren, die met of zonder goede bedoelingen een rol in het gecompliceerde complot spelen.

Kristalheldere sneeuwanalyses en onzuivere motieven voor wetenschappelijk onderzoek geven als basisingrediënten een speciale - aangename - smaak aan deze literaire thriller. Dit is het tweede boek van Peter Hoeg (1957).

Uitgever Meulenhoff, Uitgeverij ISBN 9046130193 Bindwijze Paperback Verschijningsdatum oktober 2003 Aantal pagina's 428 blz. 1e dr. Nederlandse uitg.: Amsterdam : Meulenhoff, 1994.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #5804 door dettie
Citaat van de dag 7 januari 2006

Als in januari de vorst niet komen wil,

dan is zij er zeker in april.

Tijd voor maken pagina: 0.470 seconden