Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema januari 2006 - Winter

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #6331 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Het Winterluisterboek

Beatrix Potter, Hans Hagen, Job Schuring e.a.

In de traditie van Op het onbewoonde eiland en Het Grote Luisterboek voor op de Achterbank nu de derde in rij: Het Winterluisterboek.

Een hartverwarmende compilatie van leuke kinderliedjes en verhalen voor koude dagen.

Met o.a. Beatrix Potter's winterverhaal De kleermaker van Kloster en filmmuziek uit de film over De sneeuwman. Aangevuld met verhalen en liedjes die fijn te beluisteren zijn: Jubelientje (van Hans Hagen), Kareltje de hamster en Sjonnie de giraf (van Job Schuring), en vele rijmpjes en versjes van toen en nu

Speelduur: ca. 3:00:00

ISBN 9054447575 Extra informatie: CD Verschenen: november 2004 Aantal delen: 3 Rubinstein b.v.
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #6332 door dettie
Citaat van de dag 30 januari

Strenge winters brengen een vleugje drama en anarchie

in het overigens zo zoetsappige en ordelijke landschap.

Koos van Zomeren

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #6344 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik persoonlijk vind het niet erg dat dit thema voorbij is..ik kreeg het er maar koud van!

Nu vraag ik me overigens wel af of het warmer wordt bij het volgend thema...
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #6345 door dettie
Ik heb altijd tegen het eind van een thema-maand dat ik het ook wel weer genoeg vind. Maar dan heb ik ook héél veel in dit geval winterboeken voorbij zien komen door het zoeken naar geschikte boeken. Er zijn veel schaatsboeken door schaatsers geschreven, veel kookboeken met wintergerechten, overal kwam ik Leon de Winter tegen en er zijn veel boeken met winter in de titel maar die totaal niet over winter gaan.

Ik denk dat de Scandinavische schrijvers ook wel 'warmere' boeken hebben Marjo.

Bernadet

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #6348 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Zoek dan maar een paar lekkere warme uit voor de eerste dagen!!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #6355 door dettie
Olle's skitocht

Elsa Beskow

Herdruk van een prentenboek uit het begin van de 20e eeuw. Illustraties en sfeer doen denken aan Rie Cramer. Op de linkerpagina staan zwartwittekeningen en op de rechter aquarellen met zachte tinten in kader.

Olle, die op zijn zesde verjaardag echte ski's heeft gekregen, is blij als er eindelijk sneeuw valt. Vrouwtje Dooi, die te vroeg komt, wordt verjaagd door Oom Rijp. Samen met hem bezoekt Olle het paleis van Koning Winter met de werkplaats, waar door kinderen en volwassenen geschenken, zoals schoenen, mooi versierde wanten, ski's, sleetjes en schaatsen voor Kerstmis worden gemaakt.

Gedetailleerd getekend met karaktervolle gezichten. De sfeer geeft geborgenheid en is winters, Scandinavisch. Korte zinnen zonder moeilijke woorden. Om Vrouwtje Dooi te verjagen worden rijmpjes gebruikt.

Voorlezen en prenten bekijken vanaf ca. 4 jaar, zelf te lezen vanaf ca. 7 jaar.

Uitgever Christofoor, Uitgeverij ISBN 906238188X Bindwijze Harde kaft Verschijningsdatum juli 2005

Vert. van: Olles skifärd. - Stockholm - Oorspr. Zweedse uitg.: 1907. - 1e dr. Nederlandse uitg.: 1982.

Tijd voor maken pagina: 0.383 seconden