Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2010 - Vakantieliefde

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34006 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Laatst vroeg een meisje om 'de olijke tweeling'.

Het verbaasde me toen, zo'n oud boek, dat wilde zij lezen?

Maar nu snap ik het...
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34020 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Liefdesval

Esther Freud

De zeventienjarige Lara is opgevoed door haar alleenstaande moeder en kent haar vader nauwelijks. Wanneer ze door hem wordt uitgenodigd om mee te gaan op vakantie naar Italië, twijfelt ze geen moment: binnen de kortste keren heeft ze de uitlaatgassen van Londen verruild voor het prachtige Toscaanse landschap. Avond aan avond praat haar vader over een voor haar onbekend, maar boeiend verleden. Dan wordt Lara uitgenodigd voor een diner bij de Willoughby's, hun buren. Ze wordt verliefd op de enige zoon van de familie, die gelukkig ook in haar geïnteresseerd is. Maar zijn familie blijkt vol van wantrouwen en wrok, en hoe meer de nieuwsgierige Lara bij hen betrokken raakt, hoe meer ze vervuld raakt van twijfel en angst.

Liefdesval is een betoverend verhaal over families, geheimen en nieuwe liefde. Een roman over de puberteit met alle bijbehorende ongemakken en spanningen, en een nieuw hoogtepunt in Esther Freuds oeuvre.

ISBN 9789023425632 Paperback 299 pagina's | De Bezige Bij | juni 2007

Vertaald door Ineke Lenting
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34021 door dettie
Citaat van de dag

De meesten onder ons denken beter na over wat we met twee weken vakantie gaan doen, dan over wat we met de rest van ons leven gaan doen.

P. Sookdhew

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34028 door dettie
Schiphol blues

Bart Chabot

In deze nieuwe verhalenbundel van Bart Chabot volgen we het roerige leven van de auteur: van een Engelse vakantieliefde en de wederwaardigheden van een Bekende Nederlander, tot de levensgevaarlijke aankoop van een seksblaadje anno 2009 in Heerenveen. Hij doet verslag van het inbreken in zijn eigen huis, en van het bezoek met zijn eega aan een ‘Wellness Centre’, over een politie-inval in zijn woning, en over het vervaardigen van een chocolade-afgietsel van zijn eigen penis. Hilarisch hoogtepunt van Schiphol Blues is evenwel de novelle Cock Fart, waarin Chabot zijn omzwervingen met tv-kok Pierre Wind beschrijft. Met dit doldwaze verhaal beoefent Chabot een genre dat weinig opgeld doet in de Nederlandse literatuur: slapstick. Als de nieuwe Peppi en Kokki dwalen ze promotie door absurdistisch Fast Food Land.

ISBN 9789023438472 Paperback 206 pagina's | De Bezige Bij | mei 2009

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34029 door dettie
Citaat van de dag

Ik lees nooit een boek voor ik het bespreek; anders word ik zo vooringenomen.

Sydney Smith

Lees meer
15 jaren 11 maanden geleden #34030 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dit citaat is een goeie! Wat jij Dettie!!
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.461 seconden