Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema mei 2010 - geluk/voorspoed

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33251 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
O ja? Of is het net zo'n boek als die van Dyer, of hoe heet die man, over hoe je moet leven. Volgens mij leest niemand die boeken uit.
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33253 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nou die Dyer heeft bijna een revolutie teweeg gebracht. Zeker weten dat mensen die boeken uitlezen en het ook opvolgen. Niet iedereen is gezegend met jouw nuchterheid helaas.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33256 door dettie
De maakbaarheid van het geluk

Sonja Lyubomirsky

Is het mogelijk gelukkig te worden?

Het antwoord op deze vraag is ronduit: Ja! In dit boek toont Sonja Lyubomirsky aan dat geluk bij de geboorte al voor 50% vastligt, voor 10% wordt bepaald door de omstandigheden en voor 40% door doelbewuste acties. Zij leert ons allereerst ons huidige geluksniveau te bepalen en geeft vervolgens een aantal duidelijke strategieën waarmee we dat geluksgevoel kunnen vergroten en laten voortduren. Denk aan oefeningen in dankbaarheid, aardig zijn en optimisme. Lyubomirsky kiest daarbij voor een individuele benadering: ze helpt ons de juiste geluksoefeningen te kiezen die bij ons karakter, onze leefomstandigheden en persoonlijke doelen passen. Doe ze dagelijks en word een gelukkiger mens!

ISBN 9789063055479, Paperback 398 pagina's | Archipel, Uitgeverij | oktober 2009

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33257 door dettie
Citaat van de dag

Wie het geluk niet kan genieten als het komt, moet niet klagen als het hem verlaat.

Cervantes

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33259 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nog even: zou de wereld er anders uitzien als iedereen wel die nuchterheid had? Saaier, denk ik, maar ook 'veiliger' gezien de actualiteit.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
16 jaren 2 maanden geleden #33261 door dettie
Het zou wel een stuk rustiger zijn als mensen wat nuchterder waren denk ik. Saaier? Geen idee, lijkt me van niet.

dettie

Tijd voor maken pagina: 0.459 seconden