Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema oktober 2009 Aan tafel! Eten en snoepen in boeken

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30310 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Die film heb ik gelukkig al een hele tijd geleden gezien. Leuke film trouwens net als het boek, lekker genieten en ontspannen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30312 door dettie
Chocolat

Joanne Harris

In een dorp in Zuid-West-Frankrijk begint Vianne Rocher een chique chocolaterie. Voor het dorp heeft dit grote gevolgen. Er is veel verzet, vooral van de pastoor, die het chocoladegenot heidens vindt, maar Vianne gaat voor velen een positieve sociale functie vervullen. Ze geeft warmte en raad, mengt zich in de dorpsverhoudingen en doet veel goed, mede dankzij haar magische gaven; ze is eigenlijk een goede heks. Vianne die lange tijd met haar dochter een zwervend bestaan heeft geleid, lijkt in dit dorp een rustpunt te hebben gevonden. De dorpsverwikkelingen worden in een dagboekachtig verslag uit de doeken gedaan; af en toe wisselt het perspectief met dat van de pastoor.

Een en ander wordt invoelend en lichtvoetig verteld. Het boek spreekt zeer tot de verbeelding en laat een sympathieke indruk achter. In 2000 verfilmd met o.a. Juliette Binoche, Judi Dench en Johnny Depp

(Biblion)

ISBN 9789032505011 Hardcover 368 pagina's | de Kern | september 2007

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30313 door dettie
Citaat van de dag

"De ideeën van anderen citeren, wil dikwijls zeggen dat men er spijt van heeft ze zelf niet te hebben gehad."”

Sacha Guitry

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30315 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Het boek van vandaag (nieuwe buren) is favoriet hier...de gierig buurvrouw die het vertikt soep te maken, en de nieuwe buurman die een simpel recept heeft voor hamersoep, waar ze alleen water en een hamer voor nodig heeft,

en die er iedere keer een ingredient weet bij te praten zodat er aan het einde van het verhaal gewoon een pan heerlijke soep op tafel staat.

Iedere keer weer grappig.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30316 door dettie
ja en jij bedankt voor je tips! Ik moest al grinniken toen ik de beschrijving las.

Dettie

Lees meer
16 jaren 8 maanden geleden #30318 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik ben echt een fan van ingrid Schubert en haar man, bijna al hun boeken zijn hier favoriet, met als koploper Woeste Willem.

En dit boek ook..hoewel ze de clou ondertussen al lang kennen wordt er iedere keer weer hard gelachen om die domme buurvrouw Kaatje die zich zó beet laat nemen.

Ik zag trouwens dat je een aantal van mijn tips al gehad hebt toen ik even niet online was.

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Tijd voor maken pagina: 0.456 seconden