Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2008 - Poëzie voor kinderen

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25248 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dat gaat de 'goede' kant op Wil!!

Er komen nog veel meer leuke en mooie bundels, houd je 'knip' maar in de gaten... voor je het weet is ie leeg. ;)

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25249 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ja ik heb mijn kruit meteen al verschoten.

Maar misschien dat er tweedehands nog wat leuks op de kop te tikken is. En dit boek was echt een koopje, dus wie weet.

En anders gaan we gewoon over op de pannekoeken deze maand :)

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25260 door dettie
Gruwelijke rijmen

Roald Dahl

Illustrator: Quentin Blake

Je denkt misschien: dit ken ik al,

maar dat is heus niet het geval.

Het echte verhaal van Assepoester

is heel wat bloederiger en woester.

Men heeft er vroeger iets slaps van gebrouwen

om zoete kindertjes zoet te houden.

Zo begint in dit boek met bekende sprookjes het verhaal van Assepoester. En heus, het is echt allemaal veel bloederiger en woester.... laat dat maar aan Roald Dahl over! Lees nu eens het echte verhaal van Jacob en de bonestaak, Sneeuwwitje, Goudhaartje, Roodkapje, en de drie biggetjes.

Leeftijd: 9-12 Gebonden, 32 pagina's Uitgever: De Fontein Verschenen: 2008 ISBN: 9789026124389 (Herdruk van een boek uit 1982) Vertaald door Huberte Vriesendorp

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25261 door dettie
Citaat van de dag 2 oktober 2008

'Dit is geen autobiografie. Ik zou nooit mijn eigen geschiedenis schrijven. Toch zijn mij in mijn schooltijd en vlak erna een aantal dingen overkomen die ik nooit ben vergeten. Sommige zijn grappig. Sommige zijn pijnlijk. Andere minder prettig. Alles is waar gebeurd.’

Roald Dahl,

fragment uit zijn autobiografie Boy

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25270 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Prachtig maandthema, ben benieuwd naar wat je nog voor ons in petto hebt :) .

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25271 door dettie
Opa laat zijn tenen zien

en andere stripgedichten

Edward van de Vendel & Floor de Goede

Het zijn strips.

Én het zijn gedichten.

Het zijn stripgedichten!

"Over de tenen van opa, mama's parapluutje, over drie vaders op een knikkerbaan, een voetbalvogel, en een flatgebouworkest...

---

Een heel nieuw genre dat Edward van de Vendel vorig jaar op een vraag van de krant voor kinderen Kidsweek bedacht. Zijn vrolijke nieuwe verzen vormen de tekst voor een strip die getekend wordt door Floor de Goede.

Edward kan, dat bewijzen zijn drie populaire Superguppie-bundels, voor kinderen dichten zoals weinige anderen dat kunnen, omdat hij met hun ogen en hun verwondering kan kijken. Zijn stripgedichten spreken vooral de kinderen aan die Superguppie net zijn ontgroeid. Uit de reacties op de stripgedichten in Kidsweek bleek niet alleen dat het nieuwe genre direct aansloeg, maar ook dat kinderen de strip keer op keer wilden lezen en bekijken...

Dat de tekeningen van Floor populair zijn is al jaren bewezen: zijn website www.doyouknowflo . nl wordt elke dag druk bezocht, en ook van zijn zes eigen stripalbums over Flo wordt gesmuld. Daarnaast tekent hij iedere week voor Tina, en is hij ook in NRC Next en Expreszo te bewonderen.

Het resultaat van deze samenwerking is nieuw en méér dan smakelijk. En het is natuurlijk de bedoeling dat jonge lezers zeggen: Als dat nou poëzie is, dan lust ik er wel meer van!

(Bron: www.daannijman.nl )

Paperback 48 pagina's | Querido Kinderboek | augustus 2008 | ISBN 9789045106557 Leeftijd 9+

Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden