Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema oktober 2008 - Poëzie voor kinderen

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25272 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Citaat van de dag 3 oktober 2008

Hoe schrijf je?

Met de hand. Met een pen. In een schrijfschriftje. Vooral als ik in de trein zit, of als ik in een café ben en koffie heb besteld. Daarna zet ik het thuis in de computer, en lees ik het nog vierentwintig keer na, voor ik het naar mijn uitgever stuur.

Edward van de Vendel

Bron: www.edwardvandevendel.com
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25274 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
'Zullen we een bos beginnen' is een kaartactie.

Hij slingert hier ergens. Er zitten zaadjes op, die dus het begin van dat bos moeten worden.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25276 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

'Zullen we een bos beginnen' is een kaartactie.

Hij slingert hier ergens. Er zitten zaadjes op, die dus het begin van dat bos moeten worden.

O ja.....dáár ken ik het van. Ik liep al te denken.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25284 door dettie
Haha ja, die kaart heb ik ook hier. Wel een bijzonder idee, papier gebruiken maar wel weer zorgen dat er bomen bij komen...

Dettie

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25289 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik kreeg allemaal visioenen van mensen die blij al die zaadjes in de grond van hun tuin zouden planten en geen idee hebben dat zo'n klein schattig plantje een enorme boom gaat worden.

Wat wel zal komen door de zo zachtjes aan uit de kluiten groeiende notenboom naast mijn huis.

Trouwens, nog even over twee dagen terug, ik zag nu pas dat het boek van de dag toen van Edward van de Vendel was..zijn supperguppie boeken zijn leuk, en vanaf een jaar of acht al goed te lezen. Hele toegankelijke kinderpoezie.

Groetjes

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25294 door dettie
Zullen we een bos beginnen?

Jaap Robben

tekeningen: Benjamin Leroy

‘Zullen we een bos beginnen?’ is Jaap’s debuut voor kinderen en de 24 gedichten gaan over het zoeken naar geheime plekjes, terwijl alle mensen samen overal de weg weten. Over vragen stellen, over kampioen zijn, maar ook over hoe je een bos kunt beginnen en waar weggewaaide woorden blijven. Samen met de illustraties van Benjamin Leroy is ‘Zullen we een bos beginnen?’ een hele bijzondere bundel geworden.

Gelijk met de publicatie van de bundel is er een grootschalige actie begonnen om een echt bos te beginnen. Neem een kijkje op deze website om te zien waar dit bos precies staat.

Zullen we een bos beginnen? is een dichtbundel voor kinderen vanaf 7 jaar.

Hardcover 64 pagina's | Uitgeverij De Geus | september 2008 | ISBN 978 90 445 1272 4

Tijd voor maken pagina: 0.465 seconden