Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema juni 2008 - kleding

Lees meer
17 jaren 9 maanden geleden #25034 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Niet zozeer over kleding maar wel een boek over handwerken is het boek van Tracy Chevalier, De jonkvrouw en de eenhoorn, dat gaat over wandtapijten.

Zie

www.leestafel.info/Boekenarchief%20C-D/productssimple2.html

Groetjes

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 8 maanden geleden - 17 jaren 7 maanden geleden #25667 door mira
Beantwoord door mira in topic Re: bericht
In een van de boeken van de romancyclus 'De aardkinderen' van J. Auel staan mooie beschrijvingen van het maken en versieren van kledingstukken.

Ayla vindt daar trouwens de naald uit, een 'draadtrekker'.

mira
Laatst bewerkt 17 jaren 7 maanden geleden doormira.

17 jaren 7 maanden geleden #25749 door
Beantwoord door in topic Re: bericht

mira schreef : In een van de boeken van de romancyclus 'De aardkinderen' van J. Auel staan mooie beschrijvijgen van het maken en versieren van kledingstukken.

Ayla vindt daar trouwens de naald uit, een 'draadtrekker'.

mira

Zou je daar een paar citaten van kunnen aanhalen (met vermelding van het boek en de bladzijde) mira ? Of tenminste het deel uit de cyclus).Alvast bedankt.

Rutger

Lees meer
17 jaren 7 maanden geleden #25764 door mira
Beantwoord door mira in topic Re: bericht
Ik denk dat het het derde deel is, Rutger, zeker niet 1 of 2; deel 3 heb ik zelf niet, misschien een vriendin , ik zal het eens vragen.

mira
Laatst bewerkt doormira.

17 jaren 7 maanden geleden #25788 door
Beantwoord door in topic Re: bericht

mira schreef : Ik denk dat het het derde deel is, Rutger, zeker niet 1 of 2; deel 3 heb ik zelf niet, misschien een vriendin , ik zal het eens vragen.

mira

Neem maar gerust de tijd, mira. Mijn tekst is nog helemaal niet af.

Rutger

Lees meer
13 jaren 9 maanden geleden #47648 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: thema juni 2008 - kleding
Ik heb een paar maanden geleden mijn licenciaatsthesis terug opgediept, over de kleding in de Duitse middeleeuwse roman. Die was beperkt tot vier romans, maar nu ben ik aan een volledige herwerking begonnen, met een uitbreiding naar andere (niet alleen Duitse) romans toe. Ook heb ik de bewapening nu opgenomen. Hoe ruim de herwerking er tenslotte zal uitzien, weet ik nog niet. Geïnteresseerden kunnen alvast meegenieten :

mijnblogdervrijekunsten.blogspot.be/

Voorlopig bevat de blog alleen maar verwijzingen naar Duitse teksten, maar is het de bedoeling er ook Franse, Nederlandse en Engelse teksten aan toe te voegen. Wil je alleen Nederlands lezen op mijn blog, kies dan het label "Nederlands".

Er is ook een vertaalknop van Google voorzien, en deze lijkt vrij goed te werken, maar is alleen interessant voor de moderne teksten. De vertalingen van de middeleeuwse teksten stellen weinig voor.

<t>Lezer100</t>

Tijd voor maken pagina: 0.493 seconden