Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

thema juni 2008 - kleding

Lees meer
18 jaren 4 weken geleden #23485 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja goed he, ik zat ook te grinniken toen ik het las. :D

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 4 weken geleden #23500 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je hebt mutsen en mutsen dus..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 3 weken geleden #23502 door dettie
Het Blauwe Boekje Kledingvoorschriften

de juiste kleding voor het juiste moment

Roel Wolbrink

Dit boekje is een modern vormgegeven stijlgids over de codes en etiquette voor mannen- en vrouwenkleding binnen de hedendaagse westerse cultuur. Het eerste hoofdstuk geeft voorbeelden van kledingvoorschriften uit de kunstgeschiedenis. Vervolgens behandelt de auteur veel gelegenheden en wat te dragen, varierend van groot avondtoilet tot tenue de ville van galasoiree tot sollicitatiegesprek.

Ook bespreekt hij mantels, jassen, manchetknopen en horloges, schoenen, hoeden en casual kleding. Hij zet uiteen wat wel en niet op uitnodigingen te vermelden en bespreekt onzinnige kledingvoorschriften in een apart hoofdstukje.

Het boekje bevat kleurenfoto's en tekeningen, een index, een literatuuropgave, een handig schema van kledingvoorschriften en webadressen. De auteur hanteert een luchthartige schrijfstijl, schrijft compact en inzichtelijk en geeft geen voorschriften maar adviezen. Een handig te raadplegen boekje voor de juiste kleding bij belangrijke sociale gelegenheden.

Hardcover | 159 Pagina's | New Tailor Holding / Blue Beard Publica ISBN10: 9080888044 | ISBN13: 9789080888043

Lees meer
18 jaren 3 weken geleden #23503 door dettie
Citaat van de dag 4 juni 2008

De volgende categorie is niet acceptabel voor zakelijke aangelegenheden of belangrijke sociale gelegenheden als je geeft om je betrouwbare uitstraling of imago:

HOME CASUAL: Kleding die je draagt als je naar de sportschool gaat, tijdens het weekend als je boodschappen gaat doen of de auto gaat wassen. Kleding die je gemakshalve aantrekt omdat het zo lekker zit maar nooit aan zou trekken als je bezoek verwacht!

Bron: Nuts & Noble

---

Ik krijg helemaal de griebels van kledingvoorschriften.

Zelfs bij ons in duinen lopen mensen te trainen in flitsende outfit met bijpassend zweet- en polsbandje (en een laag make-up) en trendy sportschoenen. brrrr.

Toen ik daar in gewone kleren, t shirt en spijkerbroek, 's ochtends vroeg - want lekker stil dacht ik- liep te wandelen werd me gevraagd of alles wel goed was! (Echt waar!)

Dettie

Lees meer
18 jaren 3 weken geleden #23507 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
ha Dettie, trendy sportschoentjes had op zijn minst toch wel gekund :D :D :D (plaag, plaag)...

Tiba, die hier echt moet om lachen
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
18 jaren 3 weken geleden #23508 door dettie
hihi eigenlijk wel he Tiba.

De keer daarop heb ik maar voor de show een fototoestel om m'n nek gehangen, dan zagen ze waarom ik daar liep in m'n gewone kleren zonder trendy sportschoentjes :D

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.464 seconden